Тематические тексты (топики) для тех, кто изучает английский язык в школе (5-6 класс). Данные тексты на английском языке предназначены для повторения пройденных тем, развития письменной и разговорной речи. Вопросы к текстам могут быть использованы, как основа для диалогов. Слова и выражения в текстах соответствуют пройденной в этих классах лексике. К сайту подключен словарь. Чтобы узнать перевод незнакомого слова, нужно кликнуть по нему 2 раза. К текстам прилагаются списки слов для повторения по указанным ниже темам, а также задания по теме «Личное письмо».
Тексты (топики):
- О себе. About myself
- Моя семья. My family and me.
- Мои друзья. My friends.
- Место, где я живу. My place.
- Школа. My School
- Мой день рождения. My birthday.
- Мой день. My day.
- Как я помогаю по дому. How I help about the house.
- Хобби. My Hobby.
- Мой домашний питомец. My Pet.
* * *
Тексты (топики) на английском языке (5-6 класс)
Текст 1. About Myself
My name is … . I am … years old.
I am in the … th form. We learn different subjects but my favourite subject is …
I live in … . I have a mother, a father, a sister and a brother. My family is friendly and loving.
I am tall (short). My hair is straight and long. I have big brown eyes.
I have got many friends. My best friend is … . We often spend time together. We like to ….
- Повторить слова по теме «My Family». Список №1 (родственники)
- Повторить слова по теме «My Family». Список №2 (черты характера)
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
* * *
Текст 2. My Family and Me
My family is large. There are 6 of us: father, mother, my sister, two brothers and me. My family is friendly and loving.
My father’s name is …. He is clever and kind. He is a doctor by profession.
My mother’s name is …. She is busy and loving. She doesn’t work. She is a housewife.
My elder sister’s name is … She is a very beautiful girl. Her hobby is singing.
My younger brother’s name is … He is very active. He likes sport.My hobby is drawing. I like to draw in my free time. Also I like reading books. My favourite writer is …
At the weekends all the members of our family spend time together. We go for a walk, visit museums, go to the cinema or to the theatre.
I love my family very much.
- Повторить слова по теме «Описание внешности».
- Повторить слова по теме «Описание характера».
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
* * *
Текст 3. My Friends
I have got a close friend. His name is… My friend is in the same form as me. He studies well. He is a good pupil and a good friend. He often helps me to do homework.
I like to spend time with my friend. We go for a walk, talk about music and go to the cinema together.
I have got another friend…. (his/her name). She is a nice girl. Her favourite subject is English. She spends a lot of time on it and knows it very well. Also she is fond of music. She can play the piano very well.
I like my friend very much and think that we are true friends.
- Повторить английские слова по теме «My Best Friend»
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
* * *
Текст 4. My Place
- neither … nor — ни … ни…
- It’s a pity! — Жаль!
I live in a flat. It is neither big nor small. It is on the fifth floor. Our flat has two rooms, a kitchen, a bathroom and a hall.
Our living room is big. It is light because it has a large window. To the left of the window there is a piano. To the right of the window there is an old wardrobe. In the middle of the room there is a big round table. We often gather together at this table and play table games. On the walls there are beautiful paintings of modern artists.
I have my own room. It is small. It hasn’t got much furniture but it is very cosy. It is a pity that there is no balcony in my room.
Our kitchen is big and comfortable. We have a big fridge and a microwave oven. We usually have breakfast and supper in the kitchen.
I like my flat.
- Повторить слова по теме «Home. My Place» (для начинающих)
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
* * *
Текст 5. My School
I live in Russia. In my country the school year starts in September. It has four or three terms.
I go to school № 2009. This year I am in the 5th form. I have 5 or 6 lessons a day. The lessons start at half past 8. My favourite lesson is Art. I like drawing and our teacher is very kind. She always gives us good marks. I have many other subjects in my timetable too.
I have lunch at half past 10. I have dinner at school, too. I don’t go home after dinner. I stay at school and have fun with my friends. I sometimes do my homework at school, too.
I like school, but I don’t like lessons. The school year finishes in May. We have summer holidays in June, July and August. I love summer!
- Повторить английские слова по теме «School»
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
* * *
Текст 6. My Birthday
I have my birthday on the … of … (month). I like my birthday because I get a lot of presents.
Last year I got a … This year I hope my parents will give me … as a birthday present.
I usually have a birthday party at home and we have a big meal. All my family gather around a big table. There is a birthday cake with candles on it. All my relatives say “Happy birthday” to me.
Next day I invite my friends and organize games and quizes, sing songs and play jokes. We usually have fun.
I enjoy my birthday party very much.
- Повторить английские слова по теме «Parties»
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
* * *
Текст 7. My Day
I usually get up at 7 o’clock on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. At the weekends I get up late because I don’t have to go to school (work).
After that I go to the bathroom and wash my face. Next I make my bed and dress.
I have breakfast at half past 7. I usually have a glass of juice and a sandwich.
I leave home at 8 o’clock. My school is near my house and it takes me 5 minutes to get there. I usually have 6 lessons at school. For example, today I have English, Russian, Science, Maths, History and Art.
I come home at 2 o’clock and have dinner. Then I have a little rest and start doing my homework.
In the evening I have supper and then watch TV or play computer games.
I go to bed at 10 o’clock.
- Повторить слова по теме «Мой обычный день». Список слов №1
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
* * *
Текст 8. How I help about the house
- take turns — делать по очереди
- don’t mind — не возражать
I live with my parents and I have to help about the house. Every Sunday I do my room. I dust the furniture and vacuum the carpet. I water the flowers once a week.
I help my mother to lay the table. I wash the dishes after dinner. We take turns with my brother.
Sometimes I help my mother make cakes and pies. I seldom go shopping only when my mother asks me. I buy bread and fruit.
I understand that I must help my parents because they work hard. And I don’t mind doing it.
- Повторить слова по теме «Мой день. Домашние обязанности». Список №2
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
* * *
Текст 9. My Hobby
Hobby is what people like to do in their free time. We choose a hobby to our tastes. Hobby makes our life interesting. Sometimes it helps us to choose our future profession.
I have got a hobby too. My hobby is …… When I have free time, I always … (describe your hobby)
Also I like to make toys in my free time. I like reading books, too. My favourite writer is …
If your hobby is cooking, you can say how you make cakes and pies.
- Повторить слова по теме «Свободное время. Хобби». Список слов №1
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
Текст 10. My Pet
Запомните выражение: I have a hamster as a pet. — У меня есть домашнее животное, хомяк.
I keep a hamster as a pet. — Я держу дома хомяка.
Hello there! I would like to tell you about my pet. It is a hamster and her name is Sue.
Sue is about one year old. She is very funny. She has soft skin and bright black eyes. Sue is very lively (подвижная) and likes to run around a wheel in her cage.
I keep her cage in the hall because she makes noise at night. But in the daytime I let her run about the flat and play with her.
Sue eats vegetables and I feed her every day. I clean her cage every week. I like to take care of my pet.
I hope that one day my parents will buy me one more pet. I would like to get a rabbit on my birthday.
- Pets. Список домашних питомцев на английском языке
- Описание внешности животного. Английские слова
- Написать письмо другу
- Задание и вопросы к тексту
Эти тексты нужно дополнить и уметь рассказывать. Заучивать наизусть тексты НЕ НАДО. Ниже вы найдете список вопросов к текстам, на которые надо уметь отвечать.
* * *
Задания и вопросы к текстам на английском языке (5-6 класс)
Text 1. About Myself
1. Complete the text.
My name is _______. I am ________years old. I live in _______.
I have a ______ family. There are 6 of ______: my parents, my grandparents, my sister and me.
As for my appearance, you can see yourself. I am _______. I have ______hair and ______ eyes.
I like _______and always go to the ______ in my free time.
2. Answer the questions to the text.
- Introduce yourself.
- What are you?
- How old are you?
- Is your hair long or short?
- What are eyes like?
- Can you describe (описать) yourself?
- Where do you live?
- Have you any friends?
* * *
Text 2. My Family and Me.
1. Complete text 1.
There are ………….of us in my family. We are a close family. We are sociable and …
My mother is a ………………… My mother is loving and ……….
My father is a ……………………… My father is strong and …………..
As for me, I think I am ……………………… I would like to be more ……..
I have (not) got……. My elder brother is active and …….
My little sister is pretty but ……….I love my family ……
2. Answer the questions to the text.
- main characteristic — главная черта характера
- How would you describe your family?
- What do your parents do?
- What are your parents’ main characteristics?
- What are your main characteristics?
- Have you got any brothers or sisters?
- How old are they?
- What are they like?
- What do you like doing together?
2. Complete text 2 with the words: close, sociable, get on, hobby, card, typical, intelligent, naughty, humour.
ОБРАЗЕЦ ПИСЬМА на тему «My Family»
Dear Ann,
Thank you for your letter. You asked me to write about my family.Well, our family is a _____ Russian family: a father, a mother, two children (my little sister and me) and a cat. We are a _____ family and _____ well with each other.
My mum is a teacher at school. She is _____. Her ______ is painting. My dad is a computer _________. He is _________. He has a good sense of __________. My little sister Ann is funny and sometimes ____________.
Hope to hear from you soon.
Best wishes,
Polina
* * *
Text 3. My Friends.
1. Complete the text.
I have a _____ friend. Her name is….. . She is a ______ girl.She has got ______ brown hair and ______ blue eyes. She is slim and ______. She is crazy about collecting dolls. She is very proud of her big _________.
We meet every day because we are in the same form. We talk during the ______and often _____ time together after school.
She is a good student and sometimes help me with my _______.
2. Answer the questions to the text.
- Have you got many friends?
- Who is your best friend?
- When did you make friends?
- What does your friend look like?
- Why do you like him (her)?
- What do you have in common?
- Do you share ideas?
- How often do you phone each other?
- How do you like to spend your time together?
- What does your friend like doing?
* * *
Text 4. My Place.
1. Complete the text.
My family lives on the _______ floor in a big house. Our flat is ______. We have two bedrooms, a _______, a _________ , a ________ and a toilet.
The biggest room in our flat is the _______. It is a _____ room with a big table in the center. In the _____ there is a cosy sofa. Just on the opposite wall there is a large flat screen.
When we are at home, we often _____ in the room and spend time playing games or watching TV.
2. Answer the questions to the text.
- Do you live in a flat or in a house?
- Is it big or small?
- How many rooms has it?
- What is there in the living-room?
- What is there in the kitchen?
- Do you have your own room?
* * *
Text 5. My School.
1. Complete the text.
My name is ____ I am ____. I am in the______ at school number _____.
I _____ a lot of subjects this year. I study Maths, History, Russian, English, Science, _______. I like _______. I don’t like _________.
I like school because I like to ________my friends during the breaks.
But I don’t like to get _____marks.
3. Answer the questions to the text.
- What school do you study at?
- What form are you in?
- What lessons / subjects do you like?
- What lessons / subjects don’t you like?
- How many subjects do you have? What are they?
- What subjects do you have in your timetable (on Monday)?
- What do you do at your English lessons?
- What subject would you like to study?
- Do you like breaks?
- Some schoolchildren don’t like school. Do you think why?
* * *
Text 6. My Birthday.
1. Complete the text.
My Last Birthday Party
Last year my sisters arranged a birthday party for me.
When I was out, they got _________for the party. They _________the house and _______ pizza. They decorate my room with the balloons. They _______on their best clothes and looked ________.
When I rang the doorbell, the music started playing. I came into the room and saw a big _________ on the table. _______ 13 candles on it.
My sisters sang to me, «Happy birthday to you. Happy birthday to you. Happy birthday, ……Happy birthday to you. »
I was very ……
Обратите внимание на слова: прежде всего, потом, и, итак, также. Они делают ваш рассказ более связным. Еще о словах-связках читайте ЗДЕСЬ (скоро)
How to Arrange a School Party
I am _____________to have a school party next week.
First of all, I will arrange date and time and write ____________ (приглашения).
Then I will think who can help me to organise the party. I think I will ask my friend Ilya to bring CDs. He will be responsible for ___________. I am _______ to ask my friend Slava to ________a guitar. He can play the guitar very __________. I will ask Anya to ________food.
And I will ask Sveta to make a____________. So, the girls will be ______________ for the meal.
Also I am ______ to buy small presents for my friends because we will have quizes and contests at the party.
I hope the party will be _____________.
2. Answer the questions to the text.
- How old are you now?
- When is your birthday?
- Do you like birthday parties?
- How do you celebrate your birthday?
- Whom do you invite to your birthday party?
- You like to get presents, don’t you?
- What kind of presents do you like to get best of all?
* * *
Text 7. My Day (My Working Day / My Day Out)
1. Complete the text.
My school day begins early.
I get up at 7 o’clock, _______my face and dress. Then I ______ my bed and go to the _______to have my breakfast.
I leave home for school at 8 o’clock. On the way to school I often _____ my friends and we go the school ______.
I ______home at 3 o’clock.
I have dinner and after that______ because I am often _____. When I have little homework, I can go to _______ or_______.
In the evening I usually ______ or______.
I ________to bed at 10 p.m.
2.1. Answer the questions to the text «My working Day».
- When do you get up on your working days?
- It is difficult for you to get up early, isn’t it?
- Do you usually make your bed?
- What do you usually have for breakfast?
- When do you leave home for school?
- Where is your school?
- How long does it take you to get to your school on foot?
- When do you come home?
- What do you do after that?
- What do you like to do in the evenings?
- When do you go to bed?
2.2. Answer the questions to the text «My Day Out»
- Do you like weekends? Why?
- What time do you get up?
- What do you do in the morning/ in the afternoon/ in the evening?
- Do you like to watch TV?
- Do you go to the park?
- Do you go swimming?
- Do you meet your friends?
- Who does shopping in your family?
- Do you like shopping?
2.3 Составьте свой рассказ по плану ниже. Обязательно используйте слова, передающие последовательность действий(СКОРО). Они выделены в тексте жирным шрифтом.
My Usual Day
I usually get up at about (около) …
Then I …
Next I …
At school I …
When I come home from school, I …
<…>
We usually eat dinner at about…
I help my mother with dinner. I ….
<….>
After I do my homework, I like …
I always do …. before I go to bed.
* * *
Text 8. How I help about the house.
1. Complete the text.
My name is_____________. I live with parents.
I love my family and help my parents ________the house.
I always vacuum the ________. Sometimes I help my mother to _______the table. And I usually ________ up after meals. I often ______my room and __________the flowers.
But I never do the___________. I don’t like it.
2. Answer the questions to the text.
- Do your friends help their parents?
- Do you help your parents about the house?
- Can you clean your room?
- Do you water the flowers?
- Do you wash the dishes?
- Do you help to lay the table?
- Do you vacuum the carpet?
- Do you go to the shops and buy food?
- What don’t you like to do?
* * *
Text 9. My Hobby.
1. Complete the text.
Our Hobbies
Different people like ____________ things. That’s why we have ____________ hobbies.
I am fond of________________________ ( 3 предложения о себе ).
My friend Nastya likes __________ . She is crazy about_____________( 3 предложения о своем друге/ подруге)
I think hobbies make our life ______________.
2. Answer the questions to the text.
- What hobbies do you know?
- Do you play any musical instrument?
- What is your hobby?
- Do you think your hobby may help you in future?
- What do you want to be?
* * *
Text 10. My Pet.
1. Complete the text.
The animals we keep at home are our_____. They can be dogs, _______,________,
________ or _______.People are fond of pets. They like to watch them and treat them as real members of the family. Dogs and cats are our _________pets.
I have got _____pets. In my house _________three cats, a dog, two hamsters and a parrot. I love them all and I am very _________ when I play with them. I _______care of them, too. My mum helps me to ________ them. When I grow up, I want to _______a vet and take ________of animals.
2. Answer the questions to the text.
- Have you got a pet?
- What pet is it?
- What is your pet like?
- How do you take care of your pet?
- Would you like to have one more pet?
* * *
Для написания статьи использованы разработки к различным учебникам, а также пособие Т.Ю. Журина «Английский язык. 55 устных тем по английскому языку для школьников 5-11 класс» (частично переработанное и дополненное)
Эссе по иностранному языку требует качественного содержания и хорошей организационной структуры, а также грамотного языкового оформления.
Написание сочинения по английскому языку является одним из самых проблемных заданий при сдаче единого государственного экзамена. По сложности конкуренцию ему может составлять только аудирование. Поэтому тренировка в составлении эссе должна быть особенно усиленной и интенсивной.
С 2012 года время, выделенное на весь экзамен по иностранным языкам, увеличено до 180 минут. Так как остальные задания экзамена не были изменены, мы рекомендуем вам потратить дополнительное время именно на письменную часть (80 минут). Более того, уточняется план к заданиям, что может облегчить задачу в написании.
Как и написание письма на английском языке, сочинение входит в часть C. В задании С2 в ЕГЭ по английскому языку нужно написать сочинение с элементами рассуждения по данному высказыванию. Выполнить это задание не будет сложно, если вы будете придерживаться представленных ниже советов от 5-ege.ru.
Используйте формальный стиль письма:
не пользуйтесь сокращениями (don’t, can’t, I’m, it’s),
не используйте скобки или восклицательные знаки — это свойственно неформальному стилю письма;
не начинайте предложения со слов and, but или also; в разговорном языке вы можете их использовать, но избегайте этого в сочинении;
не употребляйте вводные слова, характерные для неформального стиля (well, to tell the truth и др.);
избегайте слишком простых предложений; объединяйте их в сложные, используя логические средства связи.
Видео – подробно о написании сочинения
Разделите текст на смысловые абзацы в соответствии с предложенным в задании планом.
В первом абзаце сформулируйте проблему, которую вы будете обсуждать, однако не повторяйте тему сочинения слово в слово. Представьте, что ваш читатель не знает, о чем пойдет речь, и попытайтесь объяснить ему проблему другими словами.
Выделите положительные и отрицательные стороны проблемы, подумайте о разумных аргументах, в поддержку обеих точек зрения. Помните, что вы должны выразить не только свою точку зрения, но и противоположную. Также не забудьте объяснить, почему вы не согласны с другой точкой зрения. Старайтесь соблюдать баланс между абзацами.
Используйте слова-связки, чтобы помочь читателю проследить за логикой ваших рассуждений. Помните, что вводные слова выделяются запятыми.
В последнем абзаце сделайте обобщающий вывод по данной проблеме. Вы можете также окончательно сформулировать свое мнение или предложить пути решения данной проблемы.
Структура по частям
Заголовок — название эссе, которое отражает тему повествования.
Введение — 2-4 коротких предложения, которые раскрывают тему эссе.
Основная часть — 2-3 абзаца, которые описывают суть сочинения. Максимально полно и грамотно раскройте тему, приведите доводы и аргументируйте их.
Заключение — 2-4 предложения, которые подводят итог. Общий вывод по теме.
В основной части сочинения все абзацы начинаются с вводного предложения (Topic Sentence) – введения. Далее мысль Topic Sentence развивается и подтверждается.
Объем сочинения должен составлять 200-250 слов. При этом артикль – это тоже слово, поэтому не слишком увлекайтесь с развитием идей, постарайтесь удержаться в заданных рамках.
Клише для сочинений
Выражения мнения:
I agree/ disagree
In my opinion, … / From my point of view, … / As far as I am concerned, …
I believe that…/ It seems to me that…
I am in favour of… / I am against the idea of…
According to…
Some people say that…
It is said/believed that…
There is no doubt that…
It cannot be denied that…
It goes without saying that…
We must admit that…
Представление аргументов:
The main argument against/in favour is…
First of all, I would like to consider…
The first thing I would like to consider is…
To begin with, …/ To start with, …
Despite the fact that…/ In spite of the fact that…
On the one hand, … /On the other hand, …
Besides,…/ In addition,…
What is more, …/ Moreover, …/ More than that, …
Finally, …
However, … / …, though
…although…
Nevertheless,…
Логические связки:
for this reason
therefore/that is why
thus sth happened because of/as a result of/owing to/due to/as a consequence of
Примеры:
For example
For instance
Such as
Like
Заключение:
To sum up, …
To conclude, I would argue that…
On this basis, I can conclude that…
In conclusion, I would like to stress that…
All in all, I believe that…
Готовые эссе (примеры сочинений)
Единый язык для всей планеты. За и против
No doubt that learning languages takes up a lot of time. That is why some people think that it would be better to have only one language on our planet. But will it be really beneficial for mankind?
In my opinion, the reduction of the number of languages is a disaster because it will totally destroy our great cultural heritage. With each loss of a language comes a loss of a culture, a loss of a way of life that deserves to be protected and treated as valuable. I also believe that leaving one language for communication will greatly reduce the linguistic diversity of our planet, which is the key to our survival. What is more, it will be rather difficult to choose which language to use and it may even lead to wars.
Many people think that if we have only one language, communication will become easier and there will be no need to learn foreign languages. I cannot agree with them because knowledge of foreign languages makes a person educated and well rounded. You cannot broaden your mind if you see the world only from the perspective of your own culture. Besides, people are a lot more helpful if you speak their language.
In conclusion, I would argue that we should try our best to preserve the linguistic diversity of our planet. I think that larger cultures should have a respect for minority languages, but first of all the younger generation must want to preserve their native language.
Животные в зоопарке. Как вы к этому относитесь. Справедливо ли это
There are a lot of zoos in the world and millions of people visit them every year. But are zoos harmful or helpful to animals which are caged there?
I strongly believe that we should not keep animals in zoos because captivity is not natural for them and it is a constant stress to a wild animal. Keeping animals in zoos harms them by denying them freedom of movement and association. What is more, zoos are like prisons for animals as they live in small cages and do not get necessary food. In addition, animals become very aggressive and unpredictable as they get older and often attack zoo keepers and other people.
However, most people think that zoos help endangered species survive. But this is not true because most rare animals are extremely difficult to breed in captivity. Besides, in zoos, it is almost impossible to meet the animals’ natural needs. Another argument for keeping animals in zoos is that people learn something new about these animals. Actually, zoos do not teach us much because animals do not act the way they would in the wild. I think we can learn more about animals by watching wildlife programs on TV.
In conclusion, I would argue that zoos do not seem to help endangered species and keeping animals behind bars only for the sake of our entertainment is not quite fair. In my opinion, people must create nature reserves, where wild animals will be able to live in their natural environment.
Запрещение машин в центрах больших городов. За или против
There is no doubt that the invention of the car changed the world and nowadays we can hardly find a family without a car. Nevertheless, some people are against cars, especially in the centers of big cities.
https://5-ege.ru/napisanie-sochineniya-po-anglijskomu-yazyku/
In my opinion, cars should not be allowed into the city centers as they add to pollution and poison the air we breathe. We must also think about the people who live in the center and suffer from the noise made by cars. Moreover, the streets in the center are usually narrow therefore people are often stuck in traffic for many hours and, as a result, arrive late at their destination. Final-ly, with ho cars in city centers, there would be no need for large ugly car parks, which would allow more space for parks. However, many people believe we would not be able to survive without cars because most of the products for shops and other businesses are transported by cars. Besides, they are afraid that public transport would be overloaded. I am sure it is possible to solve these problems by introducing a reliable high frequency tram service as well as developing the underground. As for goods, we could use electric vehicles for their delivery.
To sum up, I believe that a clean, reliable and environmentally friendly public service would encourage people to use public transport and help smooth the transition to a car-free zone.
Изучение иностранного языка – лучшее, что может быть, изучать его в стране, где на нем разговаривают. Согласны ли вы
Nowadays people spend lots of money in order to go to an English-speaking country to improve their language skills. But is it really the most effective way of learning a language? In my view, studying in a foreign country has certain drawbacks. Firstly, this way is very expensive as the tuition fee for overseas students is rather high. Besides, when you study abroad, you have to adapt to a very different way of life, which can be quite stressful. What is more, English teachers do not speak Russian so if you don’t know English well, you will not understand their explanation.
It is often assumed that it is better to study a language abroad because you can always use it speaking with native speakers. However, I doubt that we will have lots of opportunities to speak abroad as we do not know many people there. It is also believed that Russian teachers are not as qualified as those in England. I totally disagree with this opinion because Russian teachers can compare two languages and explain grammar rules better.
To sum up, I would argue that the best way to learn a language is to study it in your native country because you can always get the necessary help from your teachers. Moreover, today we have lots of opportunities to improve our skills such as communicating with English pen-friends over the Internet. I think that we should travel abroad so as to practise a language but not to study it.
Иностранные языки. Сейчас в школах изучают по 2-3 языка. За и против
Most people understand that without knowledge of foreign languages it is difficult to survive in the modern world. Therefore they send their children to schools where they can study two or even three foreign languages. However, is it good to study several languages simultaneously? On the one hand, foreign languages are the main part of our culture so they help us to expand our outlook. We cannot broaden our minds if we see the world only from the perspective of our own culture. In addition, learning languages is a good exercise for the intellect. Moreover, if pupils know at least one foreign language, they learn new languages much faster. On the other hand, many pupils find it confusing to learn two or three languages at a time, especially languages that are similar, because children usually mix up lots of words. Besides, some languages are tricky enough to learn. For example, in English there are more exceptions than rules. In this case, children can be overloaded with homework. More than that, some pupils do not know their native language well and learning several foreign languages could prevent them from mastering their own language.
In conclusion, I want to say that learning languages is extremely beneficial and I would like to know different foreign languages. However, I believe children should not learn too many languages at the same time so as not to get confused. They ought to get a solid base in one language before they start learning a new one. 16. Интернет. За и против We live in the age of information technology and nowadays the Internet is nearly as common as the telephone. No doubt that it is a unique invention, which has influenced all areas of our lives. However, some people consider the Internet one of the greatest evils of our time. On the one hand, the Internet is very useful, because it lets us access a world of facts, figures and knowledge. In addition, with the Internet, it is now possible to speak to friends and relatives any-where in the world cheaply and quickly. Other services are also available through the Internet such as booking tickets or buying things. Moreover, the Internet allows a lot of talented people to show the world their achievements and makes it easier to find a job. On the other hand, the Internet can become a disaster for our society, because people spend hours in front of their computers and neglect their everyday duties. Another worry is the activities of cybercriminals. For example, hackers can steal your money or even your property while cyberterrorists may ‘attack’ the world’s computers, causing chaos, and making planes and trains crash. What is more, leaders of different terrorist or oppositional organizations can use the Internet to find new followers.
In conclusion, I strongly believe that despite the criticisms by some and the fears of others, the Internet seems to have changed our world to the better and we must try to make the best use of it.
Клонирование. За и против
Recent advances in genetic biology have led us to quite a doubtful situation. People all over the world argue whether human cloning research should be controlled by the government as solving problems connected with human cloning is definitely not a piece of cake. In my opinion, human cloning experiments are extremely dangerous because there are huge risks of abnormalities in human clones. Moreover, if clones have been made, they will obviously have serious psychological problems connected with their unusual birth. Finally, there is no doubt that human cloning will change our perception of what is the value of a human life as we might change from having children to manufacturing them. However, scientists claim that human cloning could be very beneficial as therapeutic cloning could provide stem cells for regenerative medicine and tissues for transplantation. Besides, re-productive cloning will probably give parents who are both infertile an opportunity to have children. I am afraid that this technology is not safe enough to use on humans. It is also possible that clones will age quicker since the cell used in the cloning procedure has already been used in a real life individual.
To sum up, we must question whether human cloning is really worth it when weighed against the problems it raises. From my point of view, human reproductive cloning should be under the tight control of the government and the UN because it is dangerous to interfere with nature and the consequences can be really disastrous.
Книги или компьютеры. Кто победит в будущем
The latest advances in information technology make people think that schools of the future will use computers instead of printed books. Although electronic books have not been widely accepted yet, they have certain advantages over traditional paper volumes. But will they be able to replace printed books? In my opinion, students will be widely using computers for studying in the future. To begin with, computers can store lots of books in their memory and modern software allows us to find quickly the necessary information. Besides, with the interactive programs on computers studying will be much more exciting. What is more, electronic books will not degrade overtime like their printed counterparts. On the other hand, lots of disbelievers argue that computers will not replace printed books because a printed book is better for human eyes than a computer screen. In addition, books are cheaper and easier to use since they do not need electricity or the Internet connection. I cannot agree with this because modern computer screens emit no radiation and allow us to read even in low light conditions. Of course we will have to pay for electricity but I think it will be cheaper than to pay for printed books, which are very expensive nowadays.
To sum up, I think computers and printed books will peacefully coexist for years to come, but in the future technological progress will make it possible for students to carry laptops or even palmtops instead of traditional bags with lots of heavy books.
Компьютерные игры. За и против
People have always had different hobbies but technological progress has caused the appearance of computers and computer games, which can keep a child occupied for hours. However, adults consider computer games a complete waste of time. As for me, I believe computer games are more than mindless entertainment. To begin with, computer games can teach people to achieve their aims as they regularly put obstacles and traps in the way of players which are necessary to overcome in order to progress through the rest of the game. Additionally, computer games can be a valuable source of accidental learning that can be applied to school, home, and social events. Moreover, teachers have also started to appreciate educational games as an opportunity to make their lessons more exciting. Nevertheless, quite a few people are against this activity as they find it rather addictive and harmful for children’s health. They argue that computer games make students neglect their school work. However, if we learn to control our computer use and play games for an hour just to relax after a hard day at school, this will not do us any harm. What is more, modern technology made it possible to eliminate the bad effect of computers on our eyes.
To sum up, I believe that computer games have more advantages than drawbacks. They make us persistent, develop our logical reasoning and help us to escape from everyday problems. The thing is to find a right balance between virtual reality and everyday reality.
Космос. За и против исследований в космосе
Space exploration can mean a major leap for mankind. However, it is often criticized because the price for these space experiments is too high, especially while poverty still exists in many parts of the world. On the one hand, space research is extremely beneficial as it advances technology. As a result of this work, we have lots of inventions, which have made our lives much more comfortable. In addition, through the exploration of space, we could find new elements, minerals or even discover new laws of physics and eventually learn more about ourselves. What is more, space exploration will allow us to establish a human civilization on another planet as a hedge against the catastrophe that might occur on the Earth. On the other hand, the benefits of space exploration are not self-evident, no matter how real they are. It costs billions of dollars to fund the projects of space science whereas this money should rather be spent on meeting the needs of the underprivileged. Besides, some of the technology we develop through space science can be used in a destructive manner if it is in the wrong hands. Finally, a travel to space can be dangerous as we may discover something that is extremely harmful for the living beings on Earth.
To conclude, I want to say that space exploration satisfies the human desire for adventure therefore most people are interested in space research. Nevertheless, I believe our governments should find the right balance between social and space programs.
Рекомендуем:
Написание письма на английском языке – как писать
Будет ли обязательным ЕГЭ по английскому языку
План сочинения ЕГЭ по русскому языку
Написание сочинения ЕГЭ по русскому языку. Советы
Как писать эссе по обществознанию, готовые сочинения
There are not so many people I can admire. There are many friends, classmates, neighbors and relatives I can be thankful to. But there are only few people I would like to look like and admire.
My grandparents did many good and important things for our family. There are many things I can be thankful for, but I admire a lot to know them to be part of this family.
Many years ago during the Second World War my great grandad saved the whole village. He was a young boy and liked to walk around a lot. He lived in one village so he knew every corner there. When the war started my great grandad took about 30 people to the forest. There were about 15 children. They could die during the war, but Peter (my great grandad) brought for them some food and helped them to get to their relatives to the closest villages.
This story became very interesting for me. My granny told me this story many times and I always listened to it. He is a real hero for me. I really admire him.
Unfortunately he didn’t become an officer or one hero for the whole city. But he is and will always be a hero for all our family.
It’s not easy to find somebody you can admire. People today write beautiful songs, books, invent new machines, go to the moon. I am proud of russian people who achieved all the goals. But I don’t know anybody who sacrifices himself to save other people. And what is more he had never got a chance to become a famous hero.
Every person, many of my friends admire somebody. But for different reasons all their stories didn’t impress me. For me there is only one person I am proud of and can admire. It’s my family member, my great grandad and I will tell the story to my children and grandchildren.
Кем я восхищаюсь
В мире не так уж много людей, кем бы я могла восхищаться. Вокруг меня есть много друзей, одноклассников, соседей и родственников, которым я очень благодарна. Но есть буквально несколько человек, на которых я бы хотела быть похожа или кем могу восхищаться.
Мои дедушка и бабушка сделали много всего хорошего и по-настоящему важного для всей семьи. Но есть бесконечное количество поступков, за которые я благодарна. Но восхищаюсь я именно тем, что знаю их и являюсь частью их семьи.
Много лет тому назад во время Второй Мировой Войны мой прадед спас целую деревню. Он был ещё молодым мальчуганом и любил гулять по местности. Он жил в деревне, поэтому, знал каждый угол там. Когда началась война, мой прадед собрал около 30 человек и отвёл в лес. Среди них было около 15 ребятишек. Они могли умереть во время войны, но Петр (мой прадед) принёс им немного еды и помог добраться до родственников в ближайшие деревни.
Эта история стала для меня очень интересной. Моя бабуля рассказывала мне ее много раз, а я всегда слушала. Он настоящий герой для меня. Я очень восхищаюсь им.
К сожалению, он не стал офицером или героем какого-то города. Но он есть и всегда будет героем для нашей семьи.
Не легко встретить кого-то, кем бы вы восхищались. Люди сегодня пишут прекрасные песни, книги, изобретают новые машины, летают на луну. Я горжусь русскими людьми, которые достигли своих целей. Но я не знаю никого, кто бы жертвовал собой, чтобы спасти людей. Более того, этот человек не получил даже шанс, чтобы о нем узнали.
Каждый человек, многие мои друзья восхищаются кем-то. Но по различным причинам истории моих друзей не впечатлили меня. Для меня существует лишь один человек, которым я горжусь и восхищаюсь. Это наш член семьи, мой прадед, и я расскажу его историю своим детям и внукам.
Текст The person I admire с переводом.
The person I admire
Человек, которым я восхищаюсь
The person that I admire the most is scientist Stephen William Hawking. He was born on 8th January 1942, in Oxford, England. Stephen is famous for his work on the basic laws of the universe. He is also famous for the way he copes with having Motor Neuron Disease (MND).
Человек, которым я восхищаюсь больше всего, – это Стивен Уильям Хокинг. Он родился 8-го января 1942 года в Оксфорде, в Англии. Стивен знаменит своими работами по основным законам вселенной. Он также знаменит своим борьбой с болезнью моторных нейронов.
Stephen studied Physics at University College, Oxford. He was diagnosed with MND while still at university. Stephen slowly lost control of his muscles and eventually he couldn’t walk. Despite this, he finished his studies, got married and started a career at the university.
Стивен изучал физику в университетском колледже Оксфорда. Ему поставили диагноз “болезнь моторных нейронов” еще в университете. Стивен постепенно терял контроль над мышцами, и, в конечном итоге, он больше не смог ходить. Несмотря на это он завершил свою учебу, женился и начал карьеру в университете.
Some years later, he lost his voice completely. Unfortunately, he was in the middle of writing a book at the time and suddenly had no way to communicate other than blinking. Today, a computer system on his wheelchair enables him to speak. Of his many books, A Brief History of Time is Stephen’s bestseller.
Спустя несколько лет он полностью потерял свой голос. К несчастью, в то самое время он как раз писал книгу, и внезапно у него не стало никаких способов общения, кроме моргания. Сегодня компьютерная система в его инвалидной коляске позволяет ему говорить. Из многих его книг “Краткая история времени” является бестселлером.
The reason I admire him is because he is very intelligent and brave, and he never gives up on life. When I think of him, I know that anything is possible as long as you really want it and work hard to achieve it.
Причина, по которой я восхищаюсь им, заключается в том, что он очень умный и храбрый, и он никогда не теряет веру в жизнь. Когда я думаю о нем, я знаю, что возможно все, пока ты действительно этого хочешь и упорно работаешь над его достижением.
Источник: Spotlight, 7 класс, модуль 3с.
В любом деле есть свои лидеры. Лидеры – это люди, которые стартуют раньше, чем остальные. Люди с горящими глазами и огненным сердцем. Люди, которые вносят пожизненный вклад в развитие мира. Одним из таких является Юрий Алексеевич Гагарин. Человек с «большой» фамилией. Простой парень с космической решимостью. Человек, чье значение навсегда будет увековечено в памяти. Гагарин осмелился сделать шаг в космическое пространство, покрытое мраком и интересом одновременно. Человек не испугавшийся взглянуть в глаза неизвестности, туда, где не ступала нога человека.
Мужество человека определяется смелыми действиями, приводящими либо к приобретению, либо к утрате. Именно эта черта характера восхищает других людей. Страх у лидеров прячется глубоко внутрь, когда появляется шанс изменить историю. Мысли о неудачи невозможно перешагнуть, но их можно затмить желанием изменить настоящее. Не важно где ты родился и какого цвета твоя кожа, сколько тебе лет и какая у тебя профессия. Важно, что человек определяется лишь поступками, которые сам осмелился совершить.
Человек, совершающий прорыв, несет ответственность не только за себя, но и за тех людей, которые стоят за ним. Благодаря «первым» людям начинаешь гордиться страной, в которой живешь. Появляется неопределимое желание к новым, никому не изведанным свершениям. Гагарин ассоциируется теперь не только с космосом, но и с любым начинанием. Если ты первый, то ты Гагарин. Понимаешь, что во многих школах и на разных языках будут восхищаться его стойким характером и светлой улыбкой. Передавать историю из поколения в поколения, как обычный человек решил сразиться с неизвестностью для осознания своего предназначения на этой Земле. Его фразы стали крылатыми: простые слова, которые сквозь призму эпохи приближают нас к уникальному человеку. И каждый уважающий себя житель планеты чувствует себя частью чего-то великого, кусочком необъятной Земли, одним сердцем, единым народом. Проникновение во внеземное пространство является общей победой всех жителей планеты и каждого в отдельности человека. В каждом есть – Гагарин, свой Гагарин. Он улетел, но обещал вернуться…
People Admired
Everyone has role models while growing up and most people’s role models continue to play an inspirational part in their lives until they die. There have been so many people in my life that have helped to mold my character. It is amazing the wide variety of people I admire in my life. My admired are comprised of many influential beings. Narrowing down the list of admired people in my life to ten was a very strenuous activity. Though the list is varied all ten of these people have one similarity which is that they continue to encourage me to better my lifestyle.
Inside the group of ten people I hold in highest regard there are three women. The important women in my life almost all play the same role. The three women all happen to be members of my family. Sense they are all members of my family they were responsible for instilling values into me and setting a positive example for me. All of them have had success in their work fields and have so far had a very successful life. Of course the fact that these three people are women means that they tend to be more concerned with my feelings and emotions. My mom, grandmother, and my sister are always the people I run to when I am struggling in life and need moral support.
Being that I am a typical male the majority of my list of most respected people happen to be male. All of the males in my group are over the age thirty. The bulk of the males in my list are classified as middle aged men. Two of the men In my list are considered to be senior citizens. The males that are encompassed in my list are what gives my list its variety.
Three of the individuals in my list are considered to be celebrities whom I do not personally know. It is only through the media and hobby that our paths have crossed. Two of the stars happen to be athletes. My soccer coach also happens to be one of the people I admire the most.
Сочинение на английском – кем я восхищаюсь с переводом
Who I Admire
I think that every person admires someone. In fact, it is useful to look up to someone with good qualities or worthy deeds. Most young people find idols in cinema or music sphere, but my hero is a public figure, who has changed to better lives of many people in his country. It’s Nelson Mandela. He was a South African anti-apartheid politician and philanthropist. Before the abrogation of apartheid South Africa was a horrible to live. The country was characterized by conflict, unspeakable suffering and inconceivable injustice. Society was in deep crisis and discrimination ruled everywhere.
People, who didn’t have white color of skin, were underprivileged in any sphere of life, including education, medicine, political voice and any other human rights. Apartheid was disassembled in 1994 with the first democratic president elections, when Nelson Mandela won the campaign. He was the President of South Africa for five years, during which his government constantly fought racism, poverty and inequality. He was also the President of the African National Congress for eight years. I admire this man’s courage and yearning for justice. I know that he spent 27 years of his life in prison. However, he didn’t get dispirited, he didn’t lose faith in himself and his ideas. On the contrary, he rose through his work and he never wavered in his devotion to equality. He went through terrible provocations, but never answered racism with racism.
Everybody in his country knew that this peaceful transition from inhumane conditions to egalitarian society was Nelson Mandela’s achievement. Soon he became a role model for the whole country and a favorite leader of all times. Even today after his death in 2013, he is well-remembered and respected.
Кем я восхищаюсь?
Я думаю, что каждый человек восхищается кем-либо. Уважать чьи-то хорошие качества или достойные поступки, на самом деле, полезно. Большинство молодых людей находят кумиров в области кино или музыки, но моим героем является общественный деятель, который изменил к лучшему жизни многих людей в своей стране. Это Нельсон Мандела. Он был южноафриканским борцом против апартеида, политиком и филантропом. До отмены апартеида в Южной Африке было ужасно жить. Страна характеризовалась конфликтными ситуациями, неописуемыми страданиями и немыслимой несправедливостью. Общество находилось в глубоком кризисе, и повсюду царила дискриминация.
Люди, у которых не было белого цвета кожи, были обделены в любой сфере жизни, будь то образование, медицина, политический голос и любые другие права человека. Апартеид был снят в 1994 году с первыми демократичными выборами президента, когда Нельсон Мандела выиграл кампанию. Он был президентом ЮАР на протяжении пяти лет, в течение которых его правительство постоянно боролось с расизмом, бедностью и неравенством. Он был также президент Африканского национального конгресса в течение восьми лет. Я восхищаюсь мужеством этого человека и его стремлением к справедливости. Я знаю, что он провел 27 лет своей жизни в тюрьме. Тем не менее, он не пал духом, не потерял веру в себя и свои идеи. Напротив, он рос благодаря своей работе, и он никогда не колебался в своей преданности равенству. Он прошел через страшные провокации, но никогда не отвечал расизмом на расизм.
Все в его стране знали, что это мирный переход от нечеловеческих условий к равноправному обществу был достижением Нельсона Манделы. Вскоре он стал образцом подражания для всей страны и любимым вождем всех времен. Даже сегодня, после его смерти в 2013 году, его хорошо помнят и уважают.
I think that every person admires someone. In fact, it is useful to look up to someone with good qualities or worthy deeds. Most young people find idols in cinema or music sphere, but my hero is a public figure, who has changed to better lives of many people in his country. It’s Nelson Mandela. He was a South African anti-apartheid politician and philanthropist. Before the abrogation of apartheid South Africa was a horrible to live. The country was characterized by conflict, unspeakable suffering and inconceivable injustice. Society was in deep crisis and discrimination ruled everywhere.
People, who didn’t have white color of skin, were underprivileged in any sphere of life, including education, medicine, political voice and any other human rights. Apartheid was disassembled in 1994 with the first democratic president elections, when Nelson Mandela won the campaign. He was the President of South Africa for five years, during which his government constantly fought racism, poverty and inequality. He was also the President of the African National Congress for eight years. I admire this man’s courage and yearning for justice. I know that he spent 27 years of his life in prison. However, he didn’t get dispirited, he didn’t lose faith in himself and his ideas. On the contrary, he rose through his work and he never wavered in his devotion to equality. He went through terrible provocations, but never answered racism with racism.
Everybody in his country knew that this peaceful transition from inhumane conditions to egalitarian society was Nelson Mandela’s achievement. Soon he became a role model for the whole country and a favorite leader of all times. Even today after his death in 2016, he is well-remembered and respected.
Three of the individuals in my list are considered to be celebrities whom I do not personally know. It is only through the media and hobby that our paths have crossed. Two of the stars happen to be athletes. My soccer coach also happens to be one of the people I admire the most.
I think everybody has an idol, a person you admire. I have an idol, too.
His name is Alexander Kalyagin. He is the Honoured Russian actor and film director. He was born not far from my native town of Vyatskie Polyany. Alexander Kalyagin starred in many films, but my favourite film where he played the main role is “Hello, I am your aunt!” His voice is known to any child in our country because he voiced the cat Leopold in the famous Russian animated cartoon “The Adventures of Leopold the Cat”.
What can I say about his appearance? I think it’s unusual. He is rather stout and bold. He has abig open forehead and so kind eyes that people like him at first sight! Now Alexamder Kalyagin is an artistic director of the “EtCetera” Theatre in Moscow. Also he is the chairman of the Theatre Union of Russia.
There is a Theatre School for children in our town. I have been attending it for three years. I am proud that this school was named after Alexander Kalyagin. At our Theatre School we stage different performances and just enjoy communicating with each other. Alexander Kalyagin comes to our school and helps in its development. I admire him, because he is not only a talented actor and director but he is just a kind and sincere man. And we all love and respect him.
Наверное, у каждого есть свой кумир, человек, которым ты восхищаешься. Есть такой кумир и у меня.
Это Александр Калягин – актёр и режиссёр. Он заслуженный артист Российской Федерации. Родился неподалёку от моего родного города Вятские Поляны. Александр Калягин сыграл во многих фильмах, но мой самый любимый фильм с его участием – «Здравствуйте, я ваша тётя». Его голос знаком каждому ребёнку нашей страны, ведь Калягин озвучил «Кота Леопольда».
Что я могу сказать о его внешности? Она необычна. Этот человек немного полноват и лысоват. У него большой открытый лоб и такие добрые глаза, что людям он может понравиться с первого взгляда. Сейчас Александр Калягин является художественным руководителем современного театра «EtCetera» в Москве. Также он является председателем Союза театральных деятелей в России.
В нашем городе есть театральная школа для детей, которую я посещаю вот уже 3 года. Я горжусь тем, что эта школа носит имя Александра Калягина. В нашей театральной школе мы ставим разные спектакли и просто наслаждаемся общением друг с другом. Александр Калягин приезжает в нашу школу и помогает в её развитии. Я восхищаюсь им, потому что он не только талантливый актер и режиссер, но и просто очень добрый и искренний человек. И мы все его очень любим и уважаем!
Copyright © Russian centres of City and Guilds, 2011-2012
Она не обладает ни суперсилой, ни волшебством, у неё нет медалей и кубков или же всемирной известности. Зато у моей мамы в огромном избытке доброты, чувства справедливости, заботы, понимания и сострадания. И я сейчас перечисляю её положительные качества не только по отношению ко мне, но и по отношению ко всем окружающим её людям. Я не говорю, что она всегда добра или нежна, но она прекрасно чувствует смысл той или иной ситуации, и именно благодаря этому чутью эмоционально подстраивается к тому или иному человеку, чтобы помочь, дать совет. А если рассматривать меня, то мама всегда чувствует, когда мне нужна поддержка, а когда мне надо пригрозить пальцем и чётко указать на мои ошибки.
Любой другой слабый человек на её месте давно бы сорвался с цепи и вымещал злобу на других людей с тем прошлым, которое осталось за плечами моей матери. Но моя мама не из числа робких. Некоторых людей проблемы, страхи и беды ломают физически и духовно, но моя мама, пережив множество отрицательных эпизодов в своей жизни, стала только сильнее.
Я не хочу и не буду подробно рассказывать, что именно пережила моя мама, пожалуй, просто перечислю самый неприятный моменты… Детство: этот период её жизни испортил отец, который ушёл из семьи из-за своей «любви» к выпивке.
Сама моя мама не городская, поэтому переезд из посёлка в Новосибирск был тоже не из лёгких. Потом она вышла замуж за моего отца. Казалось бы, что вот оно, счастье, обрести, наконец, семью и жить полноценной жизнью, но судьба распорядилась по-другому. Семейная жизнь тоже не задалась. Совсем недавно мои родители развелись, и теперь забота обо мне целиком легла на её плечи.
Самый тяжёлым моментом был, когда из жизни ушёл главный человек в маминой жизни. Моя бабушка была именно тем человек, который держал на плаву мою мать, тем человек, который вселял надежду в неё, как сейчас мама вселяет в меня. Представьте, что будет, если с горизонта кораблей исчез маяк? Правильно, они просто разобьются о скалы. Тем самым кораблём оказалась и моя мама, вот только мама по кусочкам смогла собрать себя и жить дальше.
За последний год произошли огромные перемены к лучшему. Мама сильнее утвердилась как личность, начала куда больше верить в себя и в своё светлое будущее. Я осмелюсь сказать, что в прошлом она в какой-то степени зависела от тех или иных людей, но сейчас она стала истинно независимой женщиной, которая умело распоряжается своей жизнью.
Меня восхищает сила её духа. Мама каждый день буквально заряжает меня позитивной энергией. У неё не пропадает время зря. Она строит большие планы на будущее.
Но больше всего я ей благодарна за своё воспитание, за те знания, которые она мне даёт буквально каждую минуту. У моей мамы чётко выстроена жизненная позиция, она легко может выразить и доказать свою точку зрения по любому вопросу. Не удивительно, что я беру для себя за основу именно позицию моей мамы, а иногда я целиком и полностью следую ей. Но мама всегда повторяет мне слова: «Это твоя жизнь. Не мне решать, что тебе с ней делать. Учись ею распоряжаться».
Моя мама для меня опора, самый лучший друг, кладезь знаний, воплощение некого идеала, которому я немного да соответствую. Я не буду следовать по стопам своей матери, никогда, потому что она сама мне говорит о том, что я должна творить свою судьбу сама и не должна кому-то соответствовать. Но для меня будет честью, если я в будущем буду такой же хорошей матерью, как и она.
Everyone has heard of Bill Gates. He is one of the richest and most successful people in the world. He was born in America in 1955. He was the youngest and the most famous businessman at the age of 31.
He has got a gray wild hair. Also, he has got grey eyes. He is very slim and well built.
One reason for his success is that Gates has always been very ambitious and hardworking. For such a rich person, his life is simple, and he spends little on himself and his family. He often gives his money for different charity.
At school Bill liked Maths and Science. After finishing school, Bill wrote program for the Altair. He invented the Microsoft company. If he has got free time he likes puzzles, golf and reading about science.
I admire this person.
Каждый слышал о Билле Гейтсе. Он является одним из самых богатых и успешных людей в мире. Он родился в Америке в 1955 году он был молодым самый известным бизнесменон в возрасте 31.Одной из причин его успеха в том, что Гейтс всегда был очень амбициозным и трудолюбивым . Для такого богатого человека , его жизнь проста , и он тратит немного на себя и свою семью . Он часто дает свои деньги на различную благотворительность. В школе Билл любил математику и науку. После окончания школы , Билл написал программу для Altair. Он изобрел компанию Microsoft . Если у него есть свободное время он любит головоломки, гольф и читать о науке. Я восхищаюсь этим человеком.
My mother is a person whom I really admire. She is very important for me. She supports me every time I need. She is my best friend. If I have a problem I always tell her about it. She never laughs at me or cries, she always gives me good advice. She is very calm, loving and beautiful. She gives me her love. She does a lot for our family. My mother cooks very nice. She always manages to do everything: to tidy our flat, cook delicious dinner and she always has time for talking to me. I feel cosy next to her. I can’t live without her. She is the dearest person in my life. When I grow up I want to be like her. Моя мама – это тот человек, которым я восхищаюсь. Она очень важна для меня. Она всегда меня поддерживает Она мой лучший друг. Если у меня проблемы, я всегда все ей рассказываю. Она никогда не смеется надо мной и не кричит, она всегда дает хорошие советы. Она спокойная, милая и красивая. Она дает мне свою любовь. Она много делает для нашей семьи. Она очень хорошо готовит. Она всегда все успевает : и убрать квартиру и приготовить вкусный ужин и всегда у неё найдется время поболтать со мной. Рядом с ней я чувствую себя уютно. Я не могу без неё жить. Она самый дорогой человек в мой жизни. Когда я выросту, я хочу быть похожей на неё.
Каждый день мы встречаемся с людьми, общаемся, знакомимся, со многими потом дружим.
Каждый человек индивидуален, у каждого есть свои достоинства и
недостатки, убеждения, правила, жизненные принципы. Но всё же одни люди нас
отталкивают, а другие, наоборот, притягивают и с ними хочется общаться снова и
снова, хочется брать с них пример. Что же это за люди? В чем их отличие от
других? В данном посте я хотела бы написать о тех качествах людей, которыми я
по-настоящему восхищаюсь!
1) Я восхищаюсь людьми, которые полностью отдают себя делу, которое им
безумно нравится. Это люди, которые нашли себя. Их деятельность приносит им
огромное удовольствие, а также пользу окружающим. Например, мой тренер по
настольному теннису. Он отлично играет и замечательно учит других. Когда я
прихожу домой после тренировки, я понимаю, что не зря потратила время и что
многому научилась. Он объясняет каждое движение до мелочей, много шутит, но всё
же к делу относится очень серьёзно и ответственно. Это настоящий мастер своего
дела, я очень рада, что тренируюсь у него. Ещё один пример это мой учитель по
русскому языку и литературе. Это очень сильный преподаватель. Она действительно
учит детей, дает им отличные знания. Она умеет преподносить материал и требует
качественного выполнения домашнего задания. С таким учителем даже двоечник
садится за уроки! Ещё ни один урок у нас не проходил впустую, учителя всегда
очень интересно слушать. Я восхищаюсь такими преподавателями.
2) Я восхищаюсь людьми, которые к чему-то стремятся. В их глазах можно
видеть блеск, желание действовать, воплощать свои мечты в реальность, не жить в
пустую. С особенным восхищением я отношусь к автору одного из блогов. Он
воплотил свою мечту стать предпринимателем. Он ведёт блог о том, что ему
интересно, делится опытом. На этом его саморазвитие и упорство не
заканчивается, он успешно развивает свой блог, придумывает много новых идей и
возможностей их реализовать, делится своим опытом. Такие люди вызывают огромное
уважение!
3) Я восхищаюсь людьми, которые относятся к жизни с позитивом и радостью. Они
не ноют и не жалуются на судьбу. Пример будет тоже из школьной жизни. Моя
классная руководительница всегда найдет что-то положительное в любом моменте. В
11-ом классе у меня были большие проблемы с тем, что я очень много копалась в
себе и не была довольна своей жизнью. Некоторые моменты я говорила своей
классной. Если бы вы видели, с какой положительной стороны она видит все
проблемы! В каждой неудачи она видит возможности, относится ко всему с юмором,
не раздувает из мухи слона. Общаясь с таким человеком, понимаешь, что твои
проблемы надуманы и что действительно у тебя всё хорошо. Ещё один пример это
человек с большими проблемами со здоровьем. Ему тяжело передвигаться, делать
многие вещи, которые может делать любой здоровый человек. Его положению
действительно нельзя позавидовать, я не буду подробно описывать то, что с ним
произошло. Но я поражаюсь его желанием жить, радоваться, восхищаться всем
происходящим. На его лице никогда не увидишь намек на грусть или переживания. Он
очень умный, веселый, замечательный! Когда я опять переживала из-за мелочей, то
разговаривала с ним. Запомнились его слова: «Ты чего плачешь? Тебе это в жизни
помогает? Нет? Серьёзно что ли? Тогда зачем плакать? Ты посмотри на меня, ты
когда-нибудь видела на моем лице грусть? Вот видишь, я всегда улыбаюсь. Бывают,
конечно, исключения, но они бывают очень редко, когда проблемы действительно серьёзны.
Нужно все трудности встречать с улыбкой, улыбка это серьёзное оружие против
любых бед и несчастий».
4) Я восхищаюсь людьми, которые относятся к миру с любовью. У меня есть
знакомая, которая очень талантливая и умная девочка несмотря на свой не такой
уж и большой возраст. Читая её записи, хочется прощать людей, верить, надеяться
на лучшее, любить каждого и быть благодарным за каждую прожитую минуту. Эта
девочка очень светлый, хороший человек, который достоин восхищения. Немного о
её записях. «Всем вам спасибо за любые
вложения в мою жизнь и душу) за радость улыбку и смех, за мгновения когда я
была безумно счастлива)!! Всех вас очень люблю) Желаю всем моим друзьям
знакомым да и вообще всем – великое множество радости, много- много улыбок,
счастья понимания, позитива, долголетия ,чтобы сбылись ваши желания и мечты!
достижения своих целей) Никогда не отчаивайтесь, больше позитивных мыслей и все
получиться только верьте!!:) просто радуйтесь, делайте других счастливыми, не
требуйте ничего)не критикуйте, совершенствуйтесь, все добро к вам же
вернется!!*»
5) Я восхищаюсь людьми, которые точно знают, чего хотят, у которых большие планы на будущее. Я начала в социальной сети общаться с девочкой, которую я часто видела, но с которой в живую никогда не разговаривала. Просто мы заметили, что у нас во многом похожи взгляды на жизнь, вкусы и стремления. Кроме того с ней легко и интересно общаться, она дает просто замечательные советы. Ну а вообще стоит рассказать о её планах на будущее. Она хочет поступать в институт, после переехать в Питер, открыть своё дело и уехать в Манхеттен. Не хило, правда? Но глупо говорить, что у неё ничего не получится, всё будет так, как она захочет, я уверенна! Это здорово иметь такие планы. Я восхищаюсь такими людьми. После её рассказа я поделилась своими планами и рассказала о том, что меня останавливает в моих начинаниях. Это сложный выбор, который потом мне предстоить сделать. Она мне дала очень хороший совет. Сказала, чтобы я жила настоящим, а в будущем обстоятельства очень сильно могут измениться и возможно, даже не нужно будет делать выбора. Спасибо тебе, Полина!)
На английском языке. The Person I Admire
When I think of someone special, who I could look up to, my grandfather comes to my mind. There are, of course, many prominent people, that are worth admiring. Many teenagers are fans of some rock singers, famous actors, but for me the hero is my granddad. He is rather old now, almost 80. Nevertheless, he looks and acts as an up-to-date person. He is neither tall nor short, more of a medium height, but he is well-built. He always speaks to the point and tries to stay informed of all the current events in the world. He went through the Second World War and had several injuries. He survived the times of real famine and poverty. Growing up in a family of 15 children, he had to share one coat and one pair of shoes with his siblings. The same can be said about food. He had to share his only piece of bread or candy with a great number of starving brothers and sisters. However, they survived and they learned to appreciate every little thing in this world. By the way, my grandfather’s name is Vladimir. He is my mum’s father. He has always been good to me and my younger sister, though we are not his only grandchildren. When we were little, he would take us to the ice-cream booth at the central park and buy as much ice-cream as we wanted. He would also take us to the merry-go-round. All his life he worked at the factory, where he created vehicle parts. Although he has retired long ago, he still does some minor jobs to keep busy. Whenever any of his relatives needs help, he is always there for them. He is a great husband, a wonderful father and the best grandfather in the world.
Перевод на русский язык. Человек, которым я восхищаюсь
Когда я задумываюсь о ком-то особенном, кем я могла бы восхищаться, то мне на ум приходит мой дедушка. Есть, конечно, и многие выдающиеся личности, которые достойны восхищения. Многие подростки являются поклонниками рок певцов, известных актеров, но для меня герой – мой дед. Сейчас он довольно пожилой, ему почти 80. Тем не менее, он выглядит и ведет себя как современный человек. Он не высокий и не низкий, а скорее среднего роста и хорошо сложен. Он всегда говорит по существу и пытается быть в курсе текущих событий в мире. Он прошел через Вторую мировую войну и получил несколько ранений. Он выжил во времена настоящего голода и нищеты. Выросший в семье с 15-ю другими детьми, он должен был делить одно пальто и одну пару обуви с братьями и сестрами. То же самое можно сказать и о еде. Он должен был делить свой единственный кусок хлеба или конфету с большим количеством голодающих братьев и сестер. Тем не менее, они выжили и научились ценить каждую мелочь в этом мире. Кстати, зовут моего деда Владимир. Он отец моей мамы. Он всегда был добр ко мне и моей младшей сестренке, хотя мы не единственные его внуки. Когда мы были маленькими, он водил нас к будке с мороженым в центральном парке и покупал нам столько мороженого, сколько мы хотели Он также водил нас на карусели. Всю свою жизнь он проработал на заводе, где создавал детали для транспортных средств. Хотя он уже давно на пенсии, он по-прежнему делает кое-какую работу, чтобы не скучать. Всякий раз, когда кто-либо из его родственников нуждается в нем, он всегда приходит на помощь. Он отличный муж, замечательный отец и лучший дедушка на свете.
сочинение на английском языке человек которым я восхищаюсь
Ответы:
The Person I AdmireЧеловек, которым я восхищаюсь
When I think of someone special, who I could look up to, my grandfather comes to my mind. There are, of course, many prominent people, that are worth admiring. Many teenagers are fans of some rock singers, famous actors, but for me the hero is my granddad. He is rather old now, almost 80. Nevertheless, he looks and acts as an up-to-date person. He is neither tall nor short, more of a medium height, but he is well-built. He always speaks to the point and tries to stay informed of all the current events in the world. He went through the Second World War and had several injuries. He survived the times of real famine and poverty. Growing up in a family of 15 children, he had to share one coat and one pair of shoes with his siblings. The same can be said about food. He had to share his only piece of bread or candy with a great number of starving brothers and sisters. However, they survived and they learned to appreciate every little thing in this world. By the way, my grandfather’s name is Vladimir. He is my mum’s father. He has always been good to me and my younger sister, though we are not his only grandchildren. When we were little, he would take us to the ice-cream booth at the central park and buy as much ice-cream as we wanted. He would also take us to the merry-go-round. All his life he worked at the factory, where he created vehicle parts. Although he has retired long ago, he still does some minor jobs to keep busy. Whenever any of his relatives needs help, he is always there for them. He is a great husband, a wonderful father and the best grandfather in the world.
The Person I AdmireЧеловек, которым я восхищаюсь
When I think of someone special, who I could look up to, my grandfather comes to my mind. There are, of course, many prominent people, that are worth admiring. Many teenagers are fans of some rock singers, famous actors, but for me the hero is my granddad. He is rather old now, almost 80. Nevertheless, he looks and acts as an up-to-date person. He is neither tall nor short, more of a medium height, but he is well-built. He always speaks to the point and tries to stay informed of all the current events in the world. He went through the Second World War and had several injuries. He survived the times of real famine and poverty. Growing up in a family of 15 children, he had to share one coat and one pair of shoes with his siblings. The same can be said about food. He had to share his only piece of bread or candy with a great number of starving brothers and sisters. However, they survived and they learned to appreciate every little thing in this world. By the way, my grandfather’s name is Vladimir. He is my mum’s father. He has always been good to me and my younger sister, though we are not his only grandchildren. When we were little, he would take us to the ice-cream booth at the central park and buy as much ice-cream as we wanted. He would also take us to the merry-go-round. All his life he worked at the factory, where he created vehicle parts. Although he has retired long ago, he still does some minor jobs to keep busy. Whenever any of his relatives needs help, he is always there for them. He is a great husband, a wonderful father and the best grandfather in the world.
Тест внешнего независимого оценивания по английскому языку в 2022 году состоит из заданий пяти форм: заданий с выбором одного правильного ответа, заданий на определение правильности/неправильности утверждения, заданий на установление соответствия, заданий на заполнение пропусков в тексте и задания открытой формы с развернутым ответом.
Общее количество заданий теста по английскому языку — 59, на выполнение которых участникам будет отведено 150 минут.
Результат выполнения задач № 1-16 части «Понимание речи на слух (аудирование)», № 17-32 части «Чтение», № 39-43 и 49-53 части «Использование языка» и № 59 части «Письмо» будет засчитываться как государственная итоговая аттестация по английскому языку (по выбору выпускника) для учащихся, изучавших предмет на уровне стандарта.
Результат выполнения заданий всего теста будет засчитываться как государственная итоговая аттестация по английскому языку (по выбору выпускника) для учащихся, изучавших предмет на профильном уровне, а также будет использоваться во время приема в высшие учебные заведения Украины.
Максимальное количество баллов, которое может получить участник ЗНО по английскому языку, правильно выполнив все задания № 1-16, № 17-32, № 39-43, 49-53 и № 59, которые будут засчитываться как государственная итоговая аттестация для учащихся, изучавших английский язык на уровне стандарта, составляет 56 тестовых баллов.
Максимальное количество баллов, которое можно набрать, правильно выполнив все задания теста — 72 тестовых балла.
ФОРМЫ ТЕСТОВЫХ ЗАДАНИЙ
Задания с выбором одного правильного ответа. Задание состоит из основы и трех или четырех вариантов ответа, из которых только один правильный. Задание считается выполненным, если участник внешнего независимого оценивания выбрал и обозначил ответ в бланке ответов А.
Тест содержит 16 заданий этой формы (№ 1-6 и № 12-16 — с тремя вариантами ответов, № 22-26 — с четырьмя вариантами ответов), которые будут оценены в 0 или 1 балл: 1 балл, если указан правильный ответ; 0 баллов, если указан неправильный ответ, или указано более одного ответа, или ответ на задания не предоставлен.
Задания на определение правильности/неправильности утверждения. В заданиях предлагается определить правильность или неправильность приведенного утверждения относительно содержания прослушанного или прочитанного. Задание считается выполненным, если участник внешнего независимого оценивания выбрал и обозначил ответ в бланке А.
Тест содержит 5 заданий этой формы (№ 7-11), которые будут оценены в 0 или 1 балл: 1 балл, если указан правильный ответ; 0 баллов, если указан неправильный ответ, или указано более одного ответа, или ответ на задания не предоставлен.
Задания на установление соответствия. В заданиях предлагается подобрать заголовки к текстам/частям текстов из приведенных вариантов; утверждение/ситуации к объявлениям/текстам; вопрос к ответам или ответы к вопросам. Задание считается выполненным, если участник внешнего независимого оценивания установил соответствие и обозначил вариант ответа в бланке ответов А.
Тест содержит 11 заданий этой формы (№ 17-21, № 27-32), которые будут оценены в 0 или 1 балл: 1 балл — за правильно установленное соответствие; 0 баллов, если правильного соответствия не установлено, или указано более одного ответа, или ответ на задания не предоставлен.
Задание на заполнение пропусков в тексте. В заданиях предлагается дополнить абзацы/предложения в тексте предложениями/частями предложений, словосочетаниями/словами из приведенных вариантов. Задание считается выполненным, если участник внешнего независимого оценивания выбрал и обозначил вариант ответа в бланке ответов А.
Тест содержит 26 заданий этой формы (№ 33-38, № 39-48 и № 49-58), которые будут оценены в 0 или 1 балл: 1 балл, если указан правильный ответ; 0 баллов, если указан неправильный ответ, или указано более одного ответа, или ответ на задания не предоставлен.
Задание открытой формы с развернутым ответом (№ 59). Задание предусматривает создание участником внешнего независимого оценивания собственного высказывания в соответствии с предложенной коммуникативной ситуацией в бланке ответов Б.
Задания открытой формы с развернутым ответом оценивается от 0 до 14 баллов по критериям содержания и речевого оформления:
- а. Содержательное наполнение (проработка трех условий, указанных в коммуникативной ситуации):
- а1 — первое условие: 0, 1 или 2 балла
- а2 — второе условие: 0, 1 или 2 балла
- а3 — третье условие: 0, 1 или 2 балла.
- b. Структура текста и связность:
- b1 — логика изложения и связность текста (наличие соединительных элементов в тексте): 0, 1 или 2 балла
- b2 — соответствие письменного высказывания заданному формату (сочинение, письмо, объявление, записка и т. п.): 0, 1 или 2 балла.
- с. Использование лексики (лексическое наполнение, правильность употребления лексики): 0, 1 или 2 балла.
- d. Использование грамматики (правильность употребления грамматики): 0, 1 или 2 балла.
Важно!
- Если участник внешнего оценивания получает 0 баллов за все критерии «а. Содержательное наполнение (а1, а2, а3)», то в таком случае все задание открытой формы с развернутым ответом оценивается в 0 баллов.
- Если участник внешнего оценивания получает 0 баллов за критерий «с. Использование лексики» или критерий« d. Использование грамматики», то в таком случае все задание открытой формы с развернутым ответом оценивается в 0 баллов.
- Если участник внешнего оценивания получает 0 баллов за один из критериев «а. Содержательное наполнение (а1, а2, а3)», то за критерий «с. Использование лексики» работу оценивают в один балл.
- Если участник внешнего оценивания не приступал к выполнению задания, собственное высказывание считается ненаписанным и оценивается в 0 баллов.
- Если участник внешнего оценивания неразборчиво написал задание с развернутым ответом, оно оценивается в 0 баллов.
- В соответствии с Программой внешнего независимого оценивания по иностранным языкам объем письменного высказывания должен составлять не менее 150-180 слов (в соответствии с уровнем В1) и 180-200 слов (в соответствии с уровнем В2) Общеевропейских рекомендаций по языковому образованию.
Содержание теста ЗНО по английскому языку определено на основе Программы внешнего независимого оценивания по английскому языку, содержащей требования к практическому владению чтением, лексическим и грамматическим материалом, а также письмом.
Советуем участникам тестирования по английскому языку ознакомиться со следующими материалами:
- Программа внешнего независимого оценивания по английскому языку 2022 года
- Общая характеристика теста по английскому языку 2022 года
- Критерии оценивания задания открытой формы
- Задания и ответы на тесты ЗНО по английскому языку прошлых лет
- Тесты ЗНО онлайн по английскому языку
- Тесты ЗНО онлайн по другим предметам
- Курсы подготовки к ЗНО