Рассказ про холодец на английском

Тематические тексты топики для тех, кто изучает английский язык в школе 5-6 класс. данные тексты на английском языке предназначены для

Тематические тексты (топики) для тех, кто изучает английский язык в школе (5-6 класс). Данные тексты на английском языке предназначены для повторения пройденных тем, развития  письменной и разговорной речи. Вопросы к текстам могут быть использованы, как основа для диалогов. Слова и выражения в текстах соответствуют пройденной в этих классах лексике. К сайту подключен словарь. Чтобы узнать перевод незнакомого слова, нужно кликнуть по нему 2 раза.  К текстам прилагаются списки слов для повторения по указанным ниже темам, а также задания по теме «Личное письмо».

Тексты (топики):

  1. О себе. About myself
  2. Моя семья. My family and me.
  3. Мои друзья. My friends.
  4. Место, где я живу. My place.
  5. Школа. My School
  6. Мой день рождения. My birthday.
  7. Мой день. My day.
  8. Как я помогаю по дому. How I help about the house.
  9. Хобби. My Hobby.
  10. Мой домашний питомец. My Pet.

* * *

Тексты (топики) на английском языке (5-6 класс)

Текст 1. About Myself

My name is … . I am … years old.

I am in the … th form. We learn different subjects but my favourite subject is …

I live in … . I have a mother, a father, a sister and a brother. My family is friendly and loving.

I am tall (short). My hair is straight and long. I have big brown eyes.

I have got many friends. My best friend is … . We often spend time together. We like to ….

  • Повторить слова по теме «My Family». Список №1 (родственники)
  • Повторить слова по теме «My Family». Список №2 (черты характера)
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

* * *

Текст 2. My Family and Me

My family is large. There are 6 of us: father, mother, my sister, two brothers and me. My family is friendly and loving.

My father’s name is …. He is clever and kind. He is a doctor by profession.

My mother’s name is …. She is busy and loving. She doesn’t work. She is a housewife.

My elder sister’s name is … She is a very beautiful girl. Her hobby is singing.
My younger brother’s name is … He is very active. He likes sport.

My hobby is drawing. I like to draw in my free time. Also I like reading books. My favourite writer is …

At the weekends all the members of our family spend time together. We go for a walk, visit museums, go to the cinema or to the theatre.

I love my family very much.

  • Повторить слова по теме «Описание внешности».
  • Повторить слова по теме «Описание характера».
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

* * *

Текст 3. My Friends

I have got a close friend. His name is… My friend is in the same form as me. He studies well. He is a good pupil and a good friend. He often helps me to do homework.

I like to spend time with my friend. We go for a walk, talk about music and go to the cinema together.

I have got another friend…. (his/her name). She is a nice girl. Her favourite subject is English. She spends a lot of time on it and knows it very well. Also she is fond of music. She can play the piano very well.

I like my friend very much and think that we are true friends.

  • Повторить английские слова по теме «My Best Friend»
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

* * *

Текст 4. My Place

  • neither … nor — ни … ни…
  • It’s a pity! — Жаль!

I live in a flat. It is neither big nor small. It is on the fifth floor. Our flat has two rooms, a kitchen, a bathroom and a hall.

Our living room is big. It is light because it has a large window. To the left of the window there is a piano. To the right of the window there is an old wardrobe. In the middle of the room there is a big round table. We often gather together at this table and play table games. On the walls there are beautiful paintings of modern artists.

I have my own room. It is small. It hasn’t got much furniture but it is very cosy. It is a pity that there is no balcony in my room.

Our kitchen is big and comfortable. We have a big fridge and a microwave oven. We usually have breakfast and supper in the kitchen.

I like my flat.

  • Повторить слова по теме «Home. My Place» (для начинающих)
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

* * *

Текст 5. My School

I live in Russia. In my country the school year starts in September. It has four or three terms.

I go to school № 2009. This year I am in the 5th form. I have 5 or 6 lessons a day. The lessons start at half past 8. My favourite lesson is Art. I like drawing and our teacher is very kind. She always gives us good marks. I have many other subjects in my timetable too.

I have lunch at half past 10. I have dinner at school, too. I don’t go home after dinner. I stay at school and have fun with my friends. I sometimes do my homework at school, too.

I like school, but I don’t like lessons. The school year finishes in May. We have summer holidays in June, July and August. I love summer!

  • Повторить английские слова по теме «School»
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

* * *

Текст 6. My Birthday

I have my birthday on the … of … (month). I like my birthday because I get a lot of presents.

Last year I got a … This year I hope my parents will give me … as a birthday present.

I usually have a birthday party at home and we have a big meal. All my family gather around a big table. There is a birthday cake with candles on it. All my relatives say “Happy birthday” to me.

Next day I invite my friends and organize games and quizes, sing songs and play jokes. We usually have fun.

I enjoy my birthday party very much.

  • Повторить английские слова по теме «Parties»
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

* * *

Текст 7. My Day

I usually get up at 7 o’clock on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. At the weekends I get up late because I don’t have to go to school (work).
After that I go to the bathroom and wash my face. Next I make my bed and dress.
I have breakfast at half past 7. I usually have a glass of juice and a sandwich.
I leave home at 8 o’clock. My school is near my house and it takes me 5 minutes to get there. I usually have 6 lessons at school. For example, today I have English, Russian, Science, Maths, History and Art.
I come home at 2 o’clock and have dinner. Then I have a little rest and start doing my homework.
In the evening I have supper and then watch TV or play computer games.
I go to bed at 10 o’clock.

  • Повторить слова по теме «Мой обычный день». Список слов №1
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

* * *

Текст 8. How I help about the house

  • take turns — делать по очереди
  • don’t mind — не возражать

I live with my parents and I have to help about the house. Every Sunday I do my room. I dust the furniture and vacuum the carpet. I water the flowers once a week.
I help my mother to lay the table. I wash the dishes after dinner. We take turns with my brother.
Sometimes I help my mother make cakes and pies. I seldom go shopping only when my mother asks me. I buy bread and fruit.
I understand that I must help my parents because they work hard. And I don’t mind doing it.

  • Повторить слова по теме «Мой день. Домашние обязанности». Список №2
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

* * *

Текст 9. My Hobby

Hobby is what people like to do in their free time. We choose a hobby to our tastes. Hobby makes our life interesting. Sometimes it helps us to choose our future profession.
I have got a hobby too. My hobby is …… When I have free time, I always … (describe your hobby)
Also I like to make toys in my free time. I like reading books, too. My favourite writer is …
If your hobby is cooking, you can say how you make cakes and pies.

  • Повторить слова по теме «Свободное время. Хобби». Список слов №1
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

Текст 10. My Pet

Запомните выражение: I have a hamster as a pet. — У меня есть домашнее животное, хомяк.

I keep a hamster as a pet.  — Я держу дома хомяка.

Hello there! I would like to tell you about my pet. It is a hamster and her name is Sue.

Sue is about one year old. She is very funny. She has soft skin and bright black eyes. Sue is very lively (подвижная) and likes to run around a wheel in her cage.

I keep her cage in the hall because she makes noise at night. But in the daytime I let her run about the flat and play with her.

Sue eats vegetables and I feed her every day. I clean her cage every week. I like to take care of my pet.

I hope that one day my parents will buy me one more pet. I would like to get a rabbit on my birthday.

  • Pets. Список домашних питомцев на английском языке
  • Описание внешности животного. Английские слова
  • Написать письмо другу
  • Задание и вопросы к тексту

Эти тексты нужно дополнить и уметь рассказывать. Заучивать наизусть тексты НЕ НАДО. Ниже вы найдете список вопросов к текстам, на которые надо уметь отвечать.

* * *

Задания и вопросы к текстам на английском языке (5-6 класс)

Уроки английского языка для начинающих Present Simple Tense

Text 1. About Myself

1. Complete the text.

My name is _______. I am ________years old. I live in _______.

I have a ______ family. There are 6 of ______: my parents, my grandparents, my sister and me.

As for my appearance, you can see yourself. I am _______. I have ______hair and ______ eyes.

I like _______and always go to the ______ in my free time.

2. Answer the questions to the text.

  1. Introduce yourself.
  2. What are you?
  3. How old are you?
  4. Is your hair long or short?
  5. What are eyes like?
  6. Can you describe (описать) yourself?
  7. Where do you live?
  8. Have you any friends?

* * *

Text 2. My Family and Me.

1. Complete text 1.

There are ………….of us in my family. We are a close family. We are sociable and …

My mother is a …………………  My mother is loving and ……….

My father is a ……………………… My father is strong and …………..

As for me, I think I am ……………………… I would like to be more ……..

I have (not) got……. My elder brother is active and …….
My little sister is pretty but ……….

I love my family ……

2. Answer the questions to the text.

  • main characteristic — главная черта характера
  1. How would you describe your family?
  2. What do your parents do?
  3. What are your parents’ main characteristics?
  4. What are your main characteristics?
  5. Have you got any brothers or sisters?
  6. How old are they?
  7. What are they like?
  8. What do you like doing together?

2. Complete text 2 with the words: close, sociable, get on, hobby, card, typical, intelligent, naughty, humour.

ОБРАЗЕЦ ПИСЬМА на тему «My Family»

Dear Ann,
Thank you for your letter. You asked me to write about my family.

Well, our family is a _____  Russian family: a father, a mother, two children (my little sister and me) and a cat. We are a _____  family and _____ well with each other.

My mum is a teacher at school. She is _____. Her ______ is painting. My dad is a computer _________. He is _________. He has a good sense of __________. My little sister Ann is funny and sometimes ____________.

Hope to hear from you soon.

Best wishes,
Polina

* * *

Text 3. My Friends.

1. Complete the text.

I have a _____ friend. Her name is….. . She is a ______ girl.She has got ______ brown hair and ______ blue eyes. She is slim and ______. She is crazy about collecting dolls. She is very proud of her big _________.

We meet every day because we are in the same form. We talk during the ______and often _____ time together after school.

She is a good student and sometimes help me with my _______.

2. Answer the questions to the text.

  1. Have you got many friends?
  2. Who is your best friend?
  3. When did you make friends?
  4. What does your friend look like?
  5. Why do you like him (her)?
  6. What do you have in common?
  7. Do you share ideas?
  8. How often do you phone each other?
  9. How do you like to spend your time together?
  10. What does your friend like doing?

* * *

Text 4. My Place.

1. Complete the text.

My family lives on the _______ floor in a big house. Our flat is ______. We have two bedrooms, a _______, a _________ , a ________ and a toilet.

The biggest room in our flat is the _______. It is a _____ room with a big table in the center. In the _____ there is a cosy sofa. Just on the opposite wall there is a large flat screen.

When we are at home, we often _____ in the room and spend time playing games or watching TV.

2. Answer the questions to the text.

  1. Do you live in a flat or in a house?
  2. Is it big or small?
  3. How many rooms has it?
  4. What is there in the living-room?
  5. What is there in the kitchen?
  6. Do you have your own room?

* * *

Text 5. My School.

1. Complete the text.

My name is ____   I am ____. I am in the______ at school number _____.

I _____ a lot of subjects this year. I study Maths, History, Russian, English, Science, _______. I like _______. I don’t like _________.

I like school because I like to ________my friends during the breaks.

But I don’t like to get _____marks.

3. Answer the questions to the text.

  1. What school do you study at?
  2. What form are you in?
  3. What lessons / subjects do you like?
  4. What lessons / subjects don’t you like?
  5. How many subjects do you have? What are they?
  6. What subjects do you have in your timetable (on Monday)?
  7. What do you do at your English lessons?
  8. What subject would you like to study?
  9. Do you like breaks?
  10. Some schoolchildren don’t like school. Do you think why?

* * *

Text 6. My Birthday.

1. Complete the text.

My Last Birthday Party

Last year my sisters arranged a birthday party for me.

When I was out, they got _________for the party. They _________the house and _______ pizza. They decorate my room with the balloons. They _______on their best clothes and looked ________.

When I rang the doorbell, the music started playing. I came into the room and saw a big _________  on the table. _______ 13 candles on it.

My sisters sang to me, «Happy birthday to you. Happy birthday to you. Happy birthday, ……Happy birthday to you. »

I was very ……

Обратите внимание на слова: прежде всего, потом, и, итак, также. Они делают ваш рассказ более связным. Еще о словах-связках читайте ЗДЕСЬ (скоро)

How to Arrange a School Party

I am _____________to have a school party next week.

First of all, I will arrange date and time and write ____________ (приглашения).

Then I will think who can help me to organise the party. I think I will ask my friend Ilya to bring CDs. He will be responsible for ___________. I am _______ to ask my friend Slava to ________a guitar. He can play the guitar very __________. I will ask Anya to ________food.

And I will ask Sveta to make a____________. So, the girls will be ______________ for the meal.

Also I am ______ to buy small presents for my friends because we will have quizes and contests at the party.

I hope the party will  be _____________.

2. Answer the questions to the text.

  1. How old are you now?
  2. When is your birthday?
  3. Do you like birthday parties?
  4. How do you celebrate your birthday?
  5. Whom do you invite to your birthday party?
  6. You like to get presents, don’t you?
  7. What kind of presents do you like to get best of all?

* * *

Text 7. My Day (My Working Day / My Day Out)

1. Complete the text.

My school day begins early.

I get up at 7 o’clock, _______my face and dress. Then I ______ my bed and go to the _______to have my breakfast.

I leave home for school at 8 o’clock. On the way to school I often _____ my friends and we go the school ______.

I ______home at 3 o’clock.

I have dinner and after that______ because I am often _____.  When I have little homework, I can go to _______  or_______.

In the evening I usually ______ or______.

I ________to bed at 10 p.m.

2.1. Answer the questions to the text «My working Day».

  1. When do you get up on your working days?
  2. It is difficult for you to get up early, isn’t it?
  3. Do you usually make your bed?
  4. What do you usually have for breakfast?
  5. When do you leave home for school?
  6. Where is your school?
  7. How long does it take you to get to your school on foot?
  8. When do you come home?
  9. What do you do after that?
  10. What do you like to do in the evenings?
  11. When do you go to bed?

2.2. Answer the questions to the text «My Day Out»

  1. Do you like weekends? Why?
  2. What time do you get up?
  3. What do you do in the morning/ in the afternoon/ in the evening?
  4. Do you like to watch TV?
  5. Do you go to the park?
  6. Do you go swimming?
  7. Do you meet your friends?
  8. Who does shopping in your family?
  9. Do you like shopping?

2.3 Составьте свой рассказ по плану ниже. Обязательно используйте слова, передающие последовательность действий(СКОРО). Они выделены в тексте жирным шрифтом.

My Usual Day

I usually get up at about (около) …

Then I …

Next I

At school I …

When I come home from school, I …

<…>

We usually eat dinner at about…

I help my mother with dinner. I ….

<….>

After I do my homework, I like …

I always do …. before I go to bed.

* * *

Text 8. How I help about the house.

1. Complete the text.

My name is_____________. I live with parents.

I love my family and help my parents ________the house.

I always vacuum the ________. Sometimes I help my mother to _______the table. And I usually  ________ up after meals. I often ______my room and __________the flowers.

But I never do the___________. I don’t like it.

2. Answer the questions to the text.

  1. Do your friends help their parents?
  2. Do you help your parents about the house?
  3. Can you clean your room?
  4. Do you water the flowers?
  5. Do you wash the dishes?
  6. Do you help to lay the table?
  7. Do you vacuum the carpet?
  8. Do you go to the shops and buy food?
  9. What don’t you like to do?

* * *

Text 9. My Hobby.

1. Complete the text.

Our Hobbies

Different people like ____________ things. That’s why we have ____________ hobbies.

I am fond of________________________ ( 3 предложения о себе ).

My friend Nastya likes __________ . She is crazy about_____________( 3 предложения о своем друге/ подруге)

I think hobbies make our life ______________.

2. Answer the questions to the text.

  1. What hobbies do you know?
  2. Do you play any musical instrument?
  3. What is your hobby?
  4. Do you think your hobby may help you in future?
  5. What do you want to be?

* * *

Text 10. My Pet.

1. Complete the text.

The animals we keep at home are our_____. They can be dogs, _______,________,
________ or _______.

People are fond of pets. They like to watch them and treat them as real members of the family. Dogs and cats are our _________pets.

I have got  _____pets. In my house _________three cats, a dog, two hamsters and a parrot. I love them all and I am very _________ when I play with them. I _______care of them, too. My mum helps me to ________ them. When I grow up, I want to _______a vet and take ________of animals.

2. Answer the questions to the text.

  1. Have you got a pet?
  2. What pet is it?
  3. What is your pet like?
  4. How do you take care of your pet?
  5. Would you like to have one more pet?

* * *

Для написания статьи использованы разработки к различным учебникам,  а также пособие Т.Ю. Журина «Английский язык. 55 устных тем по английскому языку для школьников 5-11 класс» (частично переработанное и дополненное)

На чтение 12 мин. Просмотров 8 Опубликовано

5.jpg

My name is Liza. I’m 11 years old. I’m from Orenburg. I have got a magnet collection. I think it is great. My collection has got forty magnets. My favourite magnets are from Britain. There are magnets from Russian cities, France, America, Canada and Turkey. I’m proud of my collection.

Меня зовут Лиза. Мне 11 лет. Я родом из Оренбурга. У меня есть коллекция магнитов. Думаю, она классная. В моей коллекции 40 магнитов. Мои любимые магнитики из Британии. Есть магниты из русских городов, Франции, Америки, Канады и Турции. Я горжусь своей коллекцией.

My collection – Моя коллекция4.2 out of 5 based on 165 votes

Герасимов Георгий

Текст

Мы можем написать о:

  • What I collect; 
  • Which marks and coins I have;
  • How you can get marks and coins.

Almost everybody has a hobby. My hobby is collecting marks and coins of different countries. I made a decision to start collecting them when my grandfather showed me his own collection. At first it was difficult to find different rare marks and coins but grandpa thought me how to do it. I am proud of my collection because I have a lot of valuable marks from England and Russia and coins from German and USSR. It was not easy to find them but I managed to do it. I want to tell you how you can get marks and coins. There are a lot of special shops in big cities where you always can find a lot of interesting stuff. If you live in a small town you can look for special websites and buy everything you need there. That’s all wanted to tell you about my hobby and I hope I have interested you. 

Перевод

Почти у всех есть хобби. Моё хобби – собирать марки и монеты разных стран. Я принял решение начать собирать их, когда мой дед показал мне свою коллекцию. Сначала было трудно найти разные редкие марки и монеты, но дедушка научил меня, как это делать. Я горжусь своей коллекцией, потому что у меня есть много ценных марок из Англии и России и монет из Германии и СССР. Найти их было нелегко, но я, к счастью, справился с этим. Я хочу рассказать вам, где вы можете получить марки и монеты. В больших городах есть много специальных магазинов, где вы всегда можете найти много интересного. Если вы живете в маленьком городке, вы можете найти специальные сайты и купить там все, что вам нужно. Это все, что я хотел рассказать вам о моём хобби, надеюсь, что заинтересовал вас.

ПожаловатьсяАнглийский язык5 – 9 классыХаритон2019-01-29 03:39:18Решено62ОТВЕТЫHello! my names (имя) and Im 11 years old. Im from Russia. Ive got a great coin collection. Ive got collection from different countries. Ive got coins from England, the USA, Japan, Spain, Montenegro and so on. my album has got eighty-eight coins. I like collecting coins because its easy. collecting coins makes me happy157 Отв. дан 2019-01-29 07:37:31Balladolanim Для написания вопросов и ответов необходимо зарегистрироваться на сайте

Другие вопросы в разделе – Английский язык

Fegelv

Подскажите с английским пожалуйста!!!!!! Complete the sentences with the …

2019-01-29 03:39:14

Lai

Напишите сочинение пожалуйста заранее спасибо) 9 Write a letter …

2019-01-29 03:38:45

Gragamand

Подскажите пожалуйста решить!!! Времени нет самой сделать 15 баллов. …

2019-01-29 03:38:23

Lazaksag

Подскажите пожалуйста …

2019-01-29 03:37:51

Ответы (1)Знаешь ответ?Не уверен в ответе? Найди верный ответ на вопрос ✅ «Помогите! Нужен рассказ про коллекцию монет на англ если можно с переводом …» по предмету ? Английский язык, а если ответа нет или никто не дал верного ответа, то воспользуйся поиском и попробуй найти ответ среди похожих вопросов. Новые вопросы по английскому языкуСоставьте слово из букв S, U, R, E, O, N, GОтветы (1)Use the correct tense: 1. I (come) if I had time 2. If you don’t hurry you (miss) the bus.Ответы (1)Как будет красивый пацан в белой шубе пошел гулять на Майами пляжОтветы (1)Give the English equivalents to : Сенат и палата представителей, в настоящее время, двадцать пять поправок к конституции, федеральная республики, законодательная власть, с тех пор исполнительная власть, президент, возглавляемый страну.Ответы (1)Do does употреб в P. S. C?Ответы (1)Содержание

Презентация «Collecting Coins» создана для углублённого изучения темы «Hobby» в 5 классе школ с углублённым изучением английского языка.

Скачать:

>ВложениеРазмер</th></thead> collecting_coins_microsoft_office_powerpoint_2.pptx </td>1.2 МБ</td></tr>

Предварительный просмотр:

Подписи к слайдам:

Collecting coins Презентация создана, как сопроводительный материал по теме “Hobbies” , для учащихся школ с углублённым изучением английского языка (4 – й год обучения) Учитель английского языка ГБОУ СОШ № 180 Топчиева Наталия Александровна Санкт-Петербург 2014 год

Hobbies differ like tastes. If you have chosen a hobby according to your character and taste, you are lucky because your life becomes more interesting.

Almost everyone collects something at some period in his life: stamps, coins, matchboxes, books, records, postcards, toys, watches. Some collections have no real value. Others become so large and so valuable that they are housed in museums and galleries.

Collecting coins is interesting. This hobby can teach you a lot

Here it is a United States of America Collector’s Map. It is interesting to know that a usual coin of a quarter of dollar has been unchangeable since 1932.

You can see a portrait of George Washington and some legends: on the upper part “United States of America”, on the right “In God We Trust” (it is a motto of the USA), on the left “Liberty” and on the lower part there is “Quarter Dollar

To attract attention of the people, the government decided to issue 25-cent coins for every of 50 states of America.

On the reverse of the coin you can see any scene from the state’s history, traditions and symbols. The variants of the drawings were created by the inhabitants of the states, but the final variant was chosen by the government of the states.

The coins of the quarter of dollar were issued in the same order in what the states joined the USA. These coins are not rare.

The coins were minted in 1999-2008 in three places: the usual coins were minted in Denver and Philadelphia (you can see letters “D” and “P” on the coins). D P

The improved coins were minted in San- Francisco (you can see the letter “S” on the coin)

In April 1803 the United States bought the Louisiana area from France.

1867 – Alaska was sold to US by Russia for $7,2 mln .

In 1900 Hawaii became a territory of the United States.

So, you can learn a lot, if you have a hobby. Look, read and enjoy!

Используемые источники: http://www.proprofs.com/quiz-s http://www.secret-press.com/ho . http://voices.yahoo.com/topic/ http://megalife.com.ua/walpaper . http://gallantrypress.com/cont . http://metro.co.uk/tag/games-n http://ok.ya1.ru/index.php2new . http://fullcollection.ru/pg/co http://collection-coin.ru/mone http://www.theus50.com/hawaii/ http://www.coinfacts.com/colon . http://stampscoinsnotes.com/co .

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Данная презентация представляет собой иллюстративный материал по теме Моя коллекция.Содержит также задание дла развития навыков говорения.Может быть использован к УМК Spotlight5.

Уважаемые коллеги, предлагаю вам конспект урока по английскому языку для 5 класса по теме «Моя коллекция».

Цель урока:Предметные:-применение на практике речевых знаний, умений, навыков.-формирование и активизация навыков работы с прослушиваемой информацией.Метопредметные:-развитие общих познавательных спас.

Технологическая карта урока My collectio.

На данной странице представлен материал для домашнего чтения. Книга называется ‘The missing coins’, автор John Escott (Penguin Readers, level 1 – Beginner). В книге описаны события, про.

Сегодня в общеобразовательном пространстве встретились три поколения:Цифровое поколе — это ученики;Первое несоветское поколение — это родители учеников и молодые преподаватели;Последнее со.

Источник

Английский в фокусе 5 класс Портфолио My Coin Collection(Моя коллекция монет)

Hello, my name is Egor.

I am eleven years old. I’m from Russia.

I have an excellent collection of coins!

My album has two hundred and three coins.

My coins are from the USA, Russia, Germany and Israel.

Collecting coins is easy and fun.

Выберите книгу со скидкой:

ОГЭ. География. Новый полный справочник для подготовки к ОГЭ

Математика. Новый полный справочник школьника для подготовки к ЕГЭ

Дошкольная педагогика с основами методик воспитания и обучения. Учебник для вузов. Стандарт третьего поколения. 2-е изд.

Считаю и решаю: для детей 5-6 лет. Ч. 1, 2-е изд., испр. и перераб.

Начинаю считать: для детей 4-5 лет. Ч. 1, 2-е изд., испр. и перераб.

Считаю и решаю: для детей 5-6 лет. Ч. 2, 2-е изд., испр. и перераб.

Пишу буквы: для детей 5-6 лет. Ч. 2. 2-е изд, испр. и перераб.

Русско-английский словарик в картинках для начальной школы

ОГЭ. Литература. Новый полный справочник для подготовки к ОГЭ

ЕГЭ. Английский язык. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

Рисуем по клеточкам и точкам

ЕГЭ. Информатика. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

БОЛЕЕ 58 000 КНИГ И ШИРОКИЙ ВЫБОР КАНЦТОВАРОВ! ИНФОЛАВКА

Инфолавка — книжный магазин для педагогов и родителей от проекта «Инфоурок»

Взаимосвязь инноваций и традиций в развитии современной педагогики

Свидетельство каждому участнику

Скидка на курсы для всех участников онлайн-конференции

10 – 12 ноября 2020г 19:00 (МСК)

Номер материала: ДБ-887725

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако редакция сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение редакции может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Money

Сочинение на тему «Деньги» на английском языке с переводом на русский язык

Money

Деньги

Money is something without what we cannot imagine our life. It exists almost in all fields of the life. Money is something that is accepted as payment goods, services and so on. Different countries have different currencies, for example, rubles in Russia, yuan in China or dollars in the United States of America. Modern money is a special piece of paper or a coin. A government declares it as legal tender, so money derives its value.

Деньги – это то, без чего мы не можем представить себе жизнь. Деньги присутствуют почти во всех сферах жизнедеятельности. Деньги – это то, что принимается в качестве платежа за товар, услуги и т.д. В разных странах разные валюты, например, рубли в России, юань в Китае или доллары в Соединенных Штатах Америки. Современные деньги представляют собой специальный лист бумаги или монету. Правительство объявляет конкретные деньги законным платежным средством, так деньги получают свою ценность.

In ancient times money could be made of shell, teeth or feathers, for example. However, such money could be easily faked. People tried using noble metals to avoid it. Besides, they used scales to weigh money to identify whether it is true or not. People invented different money systems.

Например, в древности деньги могли быть сделаны из раковины, зубов или перьев. Однако такие деньги можно было легко подделать. Люди пытались использовать благородные металлы, чтобы избежать этого. Кроме того, они использовали весы, чтобы взвесить деньги и определить, настоящие они или нет. Люди изобретали разные денежные системы.

Some people think that money do harm. They think that money makes people greedy, haughty and angry. Actually, I think that it depends on a particular person and his or her attitude to money. Some people keep an extravagant lifestyle. They waste money. Such people buy unnecessary things. Sometimes they do not know that they really waste money.

Некоторые люди думают, что деньги – это зло. Они думают, что деньги делают людей жадными, надменными и злыми. На самом деле, я думаю, что это зависит от конкретного человека и его отношения к деньгам. Некоторые люди ведут расточительный образ жизни. Они тратят деньги впустую. Такие люди покупают ненужные вещи. Иногда они даже не догадываются, что действительно впустую тратят деньги.

Many books and films are about people’s attitude to money. Authors write books about the rich and the poor. They write about what people prefer in particular situations: money or moral values.

Многие книги и фильмы касаются темы отношения людей к деньгам. Авторы пишут книги о богатых и бедных. Они пишут о том, что люди предпочитают в определенных ситуациях: деньги или моральные ценности.

Money is an essential part of the life but money should not be more important than moral values.

Деньги являются неотъемлемой частью жизни, но деньги не должны быть важнее, чем моральные ценности.

Источник

Используемые источники:

  • https://s-english.ru/topics/klass-5/my-collection
  • https://vashurok.ru/questions/5-klass-10-predlozheniy-s-perevodom-na-temu-moyo-hobbi-kolektsionirovanie-marok-ili-manet
  • https://istinaved.ru/post/1536891
  • https://urokam.net/anglijskij-jazyk/3994538.html
  • https://longsword.ru/rasskaz-pro-kollektsiyu-monet-na-angliyskom-yazyke-s-perevodom/

</tbody>

Brighton Beach (описание фотографии на английском языке)

Сразу хочу оговориться, что в этой статье я НЕ рассказываю о подготовке к устной части ЕГЭ. Если вас интересует, как описать фотографию в задании C3, то читайте об этом в статье ЕГЭ устная часть. Задание С3 Описание фотографии (картинки).  А в данной статье я расскажу как описать фотографию ПОДРОБНО и ДЕТАЛЬНО.  Так что, дорогой читатель, it is up to you: to read or not to read.

Нужно ли мне читать эту статью?
Если вы заканчиваете 11 класс и готовитесь к ЕГЭ по английскому языку, то читать эту статью УЖЕ НЕ НУЖНО. Фотографию на этом экзамене нужно описывать по опциям и уложиться в 2 минуты.

Но если вы изучаете английский язык самостоятельно или с преподавателем и хотите  попрактиковаться в использовании разных конструкций, отработать предлоги и активизировать лексику по пройденным темам (картинки бывают разные), то статья, несомненно, окажется вам полезной.


Описание фотографии на английском языке (пример)

Итак, начнем. В принципе, ничего такого уж сложного и не требуется, если вы хотите описать фотографию, ведь это сделать намного проще, чем картину. И если вы уже умеете описывать картины на английском языке, то для вас не составит труда и описать фотографию (картинку). Давайте вместе опишем, к примеру, вот это фото, сделанное мною в курортном английском городке Брайтоне. описание фотографии на английском языке

Для этого воспользуемся стандартным способом описания, то есть начнем с общего плана и постепенно будем переходить к частному, а именно, к деталям. Кстати, в конце, обязательно, надо сказать несколько слов о теме фотографии и о своем отношении к данной теме.

Итак, порядок такой:

1. общее описание того, что вы видите (в данном случае, пляж в курортном городке)
2. детали (аттракционы, много людей, отличная погода)
3. ваше отношение к теме ( хотели бы вы оказаться сейчас на пляже? — ответ очевиден!)

Рассмотрим каждый пункт подробно:

Описание картинки (фотографии) на английском языке

Описание фотографии на английском языке (пример с картинкой)

Вводная фраза: Well, I would like to start with a general description.

Что изображено: This photo (picture) shows a seaside resort (морской курорт) in summer. The weather is hot that’s why the beach is full of people.

Детали: There are no clouds in the sky and it looks light blue. Аs for the sea, it is a bit rough, I can see the waves, so the light wind is probably blowing.

In the foreground just a bit to the right there is a big merry-go-round. I can guess that a lot of children are riding horses there. They may be laughing, shouting, in other words, they are having fun.

Another kind of attraction is situated to the left of the first one. It looks smaller and at first sight you can suppose that it is a merry-go-round, too. But if you look closer, you can see that it might be a kiosk with some food or souvenirs because people are standing around probably looking for something to buy.

The beach is very crowded. The people are lying on the sand and swimming in the sea.

Не забудьте о заднем фоне: In the background I can make out the outline of a white pier (пирс) which stands out against the blue sky.

Заключение: As for me, I enjoyed a lot describing this cheerful picture. This sunny beach makes me feel optimistic because in a few weeks I hope I will be enjoying swimming in the sea, too.


Я надеюсь, описание понятно и не надо его переводить. Но обратите внимание на слова, выделенные синим и фиолетовым цветом:

  1. причинно- следственные союзы придают вашему описанию логичность.
  2. вводные слова придают вашей речи связность и естественность.

Стандартные фразы и выражения описания фотографии на английском языке

  1. The photo shows … — На фотографии изображено …
  2. In the centre/middle of the photo we can see a … — В центре/ середине фотографии мы видим …
  3. In the foreground there is a … — На переднем плане находится …
  4. In the background there are … — На заднем плане находится …
  5. It is situated in … — Он расположен в …
  6. On the left (of …) stands … — Слева (от …) стоит …
  7. On the right (of …) sits… — Справа (от…) сидит …
  8. In the distance we can make out the outline of a… — Вдалеке мы можем разглядеть очертания …
  9. At first glance, … — На первый взгляд, …
  10. But if you look closely, you can see … — Но если присмотреться, вы можете увидеть…
  11. It looks strange … — Оно выглядит странно
  12. It looks like …. — Оно похоже на …
  13. As for the (некий объект), … — Что касается …

Лексика для описания фотографии на английском языке:

  1. suppose — предположить

    I can suppose that … — Я могу предположить, что …

  2. guess — догадаться, предположить
  3. make out — различить

    I can hardly make out (= see) — Я едва могу различить (увидеть) …

  4. stand out against …- выделяться на фоне …

    It stands out against the blue sky. — Она выделяется на фоне голубого неба.

  5. look + прилагательное — выглядеть

    She looks tired. — Она выглядит уставшей.

  6. look as if — похоже, что

    It looks as if it is getting dark. — Похоже, начинает темнеть.

  7. may / might — возможно (отличаются степенью вероятности)

    They may /might be looking for … — Они, возможно, ищут …

  8. probably — вероятно

    The wind is probably blowing. — Вероятно, дует ветер.

  9. seem — казаться

    It seems to me that … — Мне кажется, …

  10. outline — очертания

    the outline of a white pier — очертания белого пирса


Предлоги, которые необходимы при описании фотографии на английском языке:

  1. above — над ( = over)

    The woman is holding an umbrella above her head.

  2. under — под ( = below)

    The people are sitting under the tree.

  3. near — около

    The children are playing near the river.

  4. next to — рядом с

    The girl is sitting next to the boy. — Девочка сидит рядом с мальчиком.

  5. far — далеко, далекий

    In the far distance I could hardly see a woman. — Вдалеке я едва вижу женщину.

  6. behind — позади

    Somebody is hiding behind the house.

  7. in front of — перед

    In front of the building there is a fountain. — Перед зданием есть фонтан.

  8. across — через, по ту сторону

    А dog is running across the road. — Собака бежит через дорогу. There is a forest across the river. — По ту сторону реки есть лес.

  9. around — вокруг

    There are a lot of stones around. Вокруг много камней.

  10. between — между

    The woman is standing between two men.

  11. on — на (поверхности)

    The boats are sailing on the lake. — На озере плавают лодки.

Запомните:

  • in the sky — на небе
  • in the rain — под дождем (как бы внутри дождя)
  • in the sun — под солнцем (в солнечном свете)

Также, если вы говорите о том, что изображено НА картине или фотографии, надо употреблять предлог IN:

  • in the picture
  • in the photo

12. in — в (внутри)

There are a lot of birds in the tree. — На дереве много птиц.

Но говоря о плодах и листьях, надо употреблять предлог ON:

  • on the tree — на дереве  (о листьях)
  • on the bush  — на кусте (о ягодах)

Грамматические конструкции, используемые при описании фотографии на английском языке

При описании вам понадобятся следующие грамматические конструкции:

  1. there is / are (конструкция местонахождения)
  2. the Present Continuous Tense при описании фотографии(при описании фотографий глаголы обычно ставятся в настоящее длительное время)
  3. модальные глаголы can, could, may, might в значении предположения
  4. действительные и страдательные причастия ( a flying seagull — летящая чайка, a fallen tree — упавшее дерево)
  5. who, which, whose и др. (относительные местоимения и придаточные определительные предложения)

Примеры употребления придаточных определительных предложений при описании фотографии:

  • I see a girl who is running around her mother. — Я вижу девочку, которая бегает вокруг своей мамы.
  • I brought home the shell which I had found on the beach. — Я принес домой раковину, которую нашел на пляже.
  • I see a dog whose master is reading a newspaper. — Я вижу собаку, чей хозяин читает газету.

Как сдать экзамен по английскому языку на максимальный балл ?

  • Рассказ про хеллоу китти на английском с переводом
  • Рассказ про углы по математике 5 класс
  • Рассказ про супергероя на английском языке 5 класс с переводом
  • Рассказ про семейные традиции для детей
  • Рассказ про реку алей