Пра вадзяніка маленькая сказка

Говорят, творческие люди в душе остаются детьми, это и помогает им смотреть на мир по-другому. интересно, что они, в свою

Говорят, творческие люди в душе остаются детьми, это и помогает им смотреть на мир по-другому.  Интересно, что они, в свою очередь, прививают своим малышам? marketing.by вместе с  видеосервисом VOKA решил вникнуть в опыт креативных родителей и узнать, какие мультфильмы они показывают своим детям. Нам ответили двое руководителей агентств, режиссер и дизайнер. 

У режиссера Ольги Иваненко — двое дочерей, Света и Ксюша, 6 и 9 лет. Ольга — противник мультиков на постоянной основе, когда дети тонким слоем приклеиваются к телевизору, пока родители заняты.

Ольга Иваненко

— Для нас это, скорее, развлечение и удовольствие. Мультики — раз в полторы-две недели. И здесь я придерживаюсь правила: лучше меньше, да лучше, — говорит Ольга Иваненко. Мне важно, чтобы мультики были красивые. Потому что я визуал. И добрые, потому что системные базовые ценности никто не отменял.

Нет никаких секретов — мировой опыт Диснея тут вне конкуренции. До дыр засмотрены «Холодное сердце», «101 Далматинец» и «Малышарики». «Холодное сердце», кстати, мы поем вместе с нашими друзьями. И совсем недавний опыт — это «Босс Молокосос 2».

Холодное серце.JPG

Кстати, пока дети развлекаются, я тоже продолжаю формировать насмотр. В топовых анимационных историях хороший уровень производства — и часто изюминки историй, монтажные ходы, динамика и шумы плавно приходят в мои текущие проекты.

И, конечно, если возникают трехмерные персонажи, я ориентируюсь на знакомые мультики и мы с детьми вместе их отсматриваем на постпродакшне. 

Директор рекламного агентства DAB Никита Устинович предпочитает мультфильмы со смыслом и старается привить это трехлетней дочери Милане. 

Никита Устинович

— Наша с женой изначальная позиция была такая — чем меньше мультиков будет, тем лучше. Даже почитали какие-то исследования, как долго их можно в день включать ребёнку, на каком расстоянии смотреть, с какого типа экрана лучше смотреть и прочие хитрости. Но с возрастом, конечно же, мультфильмов стало в жизни ребёнка больше, — говорит Никита.

Сейчас стараемся ненавязчиво дозировать, но без фанатизма. Включаем не на маленьком экране телефона или планшета, а выводим на большой экран ТВ. Пару раз мультики спасали от истерик в поездках и, наоборот, в машине не давали заснуть, чтобы не перебивать сон :) В общем польза от них точно есть.

Так как у нас две собаки, то фаворит среди мультиков — «Щенячий патруль» и «Барбоскины». Недавно мы на полнометражку «Щенячьего патруля» ходили в кинотеатр и Милане очень понравилось. Высидела весь сеанс как совсем взрослый человек.

Из того контента, который есть — стараемся выбирать мультики «с пользой» — считалки, азбуки, цвета, формы, действия.  Что-то со смыслом и возможностью обучаться. Но вообще увлекаем дочку играми (оказывается есть даже настолки для совсем малышей) и развитием абстрактного мышления (например строим что-нибудь «как в мультиках», но в живую).

Мой личный антитоп мультиков — Буба и Синий трактор.  Я предпочитаю мультфильмы со смыслом, с идеей и стараюсь привить это дочери — очень важно, чтобы после просмотра, потом с ребёнком можно было поговорить, спросить что он видел, что делали в мультфильме, что он запомнил, обсудить моменты и поступки героев. В этом плане есть какие-то адекватные мульты — «Мимимишки», «3 кота», «Грузовичок Лёва», «Малышарики».

Ещё мы придумали формат «воскресный мультик» — смотрим всей семьёй полнометражки. Милана так уже посмотрела все части Тачек, «Рапунцель», «Лесная братва»,»Монстры на каникулах», «Шрек», «Зверополис», «Тайную жизнь домашних животных», «Корпорацию монстров», «Angry Birds», «Босс-Молокосос», «Семейку Крудс» и «Холодное сердце».

Отдельно всей семье запомнился мультик «Душа»— посмотрели с огромным удовольствием.

Душа.JPG

Конечно мы не забываем про классику, показываем сказки, «Ну погоди», «Кот Леопольд», Мамонтёнка, Гену и Чебурашку, «Бременских музыкантов», «Том и Джерри» и другие мультфильмы из нашего детства.

По возможности мы с женой стараемся заменять мультики книгами, читаем, рисуем, играем — в этом случае мультики не воспринимаются ребёнком как какое-то недоступное развлечение. А учитывая, что у нас с дочкой очень доверительные отношения, мы даже научили её следить за временем и самостоятельно выключать Ютуб. 

А ещё Милану отправили в школу маленьких вундеркиндов, поэтому теперь периодически смотрим мультики на английском языке.

Алисии, дочери Руслана Прочакова, Управляющего директора и партнера агентства Primary JWT, нравятся полноэкранные анимационные истории.

Руслан Прочаков

— Мы дома не устанавливали порог входа в мир синематографа для детей.  Но, время просмотра мы ограничиваем. И стараемся исключить из носителей мобильные устройства – только широкий экран. Возрастной ценз учитываем, но всегда с поправкой на свой здравый смысл, — говорит Руслан. — В отличие от старшей дочери, шестилетней Алисии больше нравятся полноэкранные истории: «Монстры на каникулах», «Семейка Адамс», «Семейка Крудс», «Книга жизни», «Босс молокосос», «Тайна Коко»и т.д. 

Советские мультфильмы мы начали открывать с «Острова сокровищ». Недавно вместе посмотрели фильмы «Дом странных детей мисс Перегрин» и «Круэлла».  

Мультфильмов в беларуской озвучке мало, и, например, появление мультфильма «Головоломка» от VOKA рассматриваю не как простой релиз, а как очень серьезный шаг. 

Галаваломка.JPG

У моушн-дизайнера и блогера Ольги Бересневой четырехлетняя дочка очень любит мультики. Но если это интересные истории, то вместе с ребенком в экран залипают и родители.

Ольга Береснева

— Я лічу, што мультфільмы – гэта не толькі забава для дзяцей, іх любяць і дарослыя. Таму я выбіраю такія мульты для Стэфаніі, якія і мне самой будзе цікава паглядзець. Уключаем розныя мультфільмы: і сучаныя Дыснэеўскія, і мульты, якія самі калісьці глядзелі ў 90-х. Галоўнае, што мне важна, каб мультфільм быў прыгожым, добрым, з цікавым сюжэтам і не выклікаў агрэсію. 

Але нейкага рэцэпту да таго, які мультфільм з’яўляецца ідаэльным, няма. Бо мультфільм – гэта не толькі прыгожая анімацыя, а ўсё разам – сюжэт, музыка, колеры, ілюстрацыі, а таксама мой настрой у гэты дзень. Разам гэта і стварае ўражанне ад прагляду.

Некаторыя мульты западаюць у душу – іх хочацца пераглядаць і пераглядаць, атрымліваючы кавалачак дзяцінства, казкі, настрою, дабра і эстэтыкі. Часцей за ўсё нельга словамі апісаць, чаму той ці іншы мультфільм круты, проста ў ім усё сышлося. 

Вось гэтыя мультфільмы мы з дачкой перагледзелі па некалькі дзясяткаў разоў:

Песня мора (Song of the Sea)– 2014. Вельмі кранальны мультфільм Тома Мура пра тое, як Бен с сястрой ратуюць чароўны свет ад пагібелі. Мульт чапляе душэўнымі атмасфернымі персанажамі, складанымі агульнымі планамі, чароўнымі фальклёрнымі ўзорамі, магічным перапляценнем легенд, міфаў, колеру і святла.

Песнь моря.JPG

А музыка ў стылі ірландскіх народных напеваў толькі ўзмацняе ўражанне ад мульціка. Дарэчы, у 2020 годзе у гэтага ж рэжысёра выйшаў мульт «Паданне пра ваўкоў» (WolfWalkers) – таксама намаляваны вельмі атмасферна.

Мой сусед Тотара (Tonari no Totoro)– 1988. Калі вы і вашы дзеткі яшчэ не глядзелі мультфільмы Хаяо Міядзакі, то абавязкова гэты трэба выправіць! І не глядзіце на тое, што той жа Тотара зроблены у 80-х гадах – гісторыя з захапленнем глядзіцца і дарослымі, і сучаснымі дзецьмі.

Мой сусед Тотара.JPG

Пачынаць знаёмства з творчасцю Міядзакі лепш з «Мой сусед Тотара» — гэта мілая, добрая, лясная казка пра тое, як дзве сястрычкі знаёмяцца з вельмі абаяльным духам леса. У мульце вельмі прыгожа намаляваныя пейзажы: рысавыя палі, палявая дарога, стары дом, возера — ўсё як быццам бы пераносіць цябе ў далёкую і цікавую Японію. Таксама там шмат прыроды, зеляніны, дабра і цяпла.

Дзед — кароткі мультфільм ад «Беларусьфільма» па матывах беларускай народнай казкі. Тут прыемныя і душэўныя ілюстрацыі з народным каларытам, беларускія спевы і стрыманыя колеры. 

Канечне, у падобных мультоў няма шматмільённых бюджэтаў і прамоцыі на ўвесь свет, але мне такія добрыя і прыгожыя мультфільмы адгукаюцца недзе на ўзроўні традыцыйнага культурнага коду.  «Дзед» чапляе перш за ўсё сваёй нацыянальнай блізкасцю.

Рапунцэль: Заблытаная гісторыя (Tangled) — 2010. Класічную гісторыю дзяўчынкі з чароўнымі валасамі можна пераказваць бясконца. Мультфільм атрымаўся абаяльным: яркія, насычаныя колеры і мноства смешных сітуацый. Персанажы добрыя і выразна прапісаныя, Сцешцы, вядома, больш за ўсё падабаецца сама прынцэса Рапунцэль, ну а мне — хамелеончык :)  Для сямейнага прагляду ў выхадныя – самы топчык.

Рая і апошні цмок (Raya and the Last Dragon) – 2021. ідэальна падыходзіць для семяйнага прагляду. Як заўсёды, перамагае чалавечая дабрыня, але паказана гэта так, што на секундачку здаецца, што калі б усе дарослыя ў свеце паглядзелі гэты мульт, то жыццё на Зямлі стала бы значна лепш. 

475876.JPG

У мульце класная сучасная графіка, шмат магіі, пагонь з святла – карцінка вельмі прымная і дынамічная. І не сумны сюжэт з магічнымі істотамі. Дарэчы, персанажы адмаляваны вельмі рэалістычна, цмок выглядае як плюшавы – хочацца выцягнуць з экрану і заціскаць у абдымках.

2020/2021
навучальны год

book2%25281%252942B  

28 красавіка

ПАЗАКЛАСНАЕ ЧЫТАННЕ на тэму «Хлеб — усяму галава»

Прапанаваныя творы:
Анатоль
Астрэйка.
«Размова аб прафесіях».
Васіль Вітка.
«Хто што робіць».
Артур
Вольскі.
«Сталяры».
Віктар
Гардзей.
«Мой тата — трактарыст».
Сяргей
Грахоўскі.
«Касманаўты».
Хведар
Гурыновіч.
«Маленькая даярка».
Васіль
Жуковіч.
«Выбіраю прафесію».
Хведар Жычка.
«Рэгуліроўшчык».
Валянцін Зуб. «Як Толік
праславіўся».
Кастусь
Кірэенка.
«Вучуся ў таты».
Уладзімір Ліпскі. «Медсястра».
Мікола
Маляўка
. «Як дом будавалі».
Змітрок
Марозаў
«Тата ў Ромы —
аграном».
Міхась
Пазнякоў.
«Побач з татам».
Павел
Пруднікаў.
«Будаўнік».
Даір
Слаўковіч.
«Калі растуць агуркі».
Мікола
Чарняўскі.
«Змайстравалі сані».
Сяргей Чыгрын.
«Памочніца».
Станіслаў
Шушкевіч.
«Казка-быль пра рэпку».

Да
ўрока неабходна:

1) прачытаць як мага больш твораў;

2) падрыхтаваць ВЫРАЗНАЕ ЧЫТАННЕ аднаго
з вершаў:

      1 рад (каля
акна
) — «Казка-быль пра рэпку» С.Шушкевіч

     2 рад — «Тата ў Ромы
аграном» З.Марозаў

     3 рад — «Размова аб
прафесіях» А.Астрэйка

3) зрабіць МАЛЮНАК пра адну з
прафесій з верша В.Віткі «Хто што робіць?

       1 рад (каля акна) — з першага слупка

       2 рад — з другога слупка

       3 рад — з трэцяга слупка

4) прачытаць апавяданне У.Ліпскага «Медсястра» і СКЛАСЦІ ПЛАН у дзённік чытача.

book2%25281%252942B  

7 красавіка

ПАЗАКЛАСНАЕ ЧЫТАННЕ на тэму «Вясновы дзень год корміць»

Прапанаваныя творы:
Алесь Бачыла. «Мама».
Антон
Бялевіч.
«Вясёлка над полем».
Зоська Верас. «Сонейка
грэе».
Васіль Вітка.
«Вялікдзень».
Янка Галубовіч. «Не пакінулі ў бядзе», «Салодкі
кляновік», «Вясна».
Міхась
Даніленка.
«Голас вясны».
Васіль
Жуковіч.
«Гуканне вясны».
Анатоль Зэкаў. «У вясны тры сыны».
Клаўдзія Каліна. «Песня
вясны».
Якуб Колас. «Першы гром»
Паўлюк
Прануза.
«Ручаёк».
Юрась Свірка. «Свята».
Уладзімір
Ягоўдзік
.  «Бусел»,
 «Вялікая сініца і яе сястрыца»,
«Два браты — вераб’і».
Мікола
Хведаровіч.
«Ластаўкі», «Пралескі».

 План падрыхтоўкі:

1) прачытаць як мага больш твораў

2) навучыцца ВЫРАЗНА чытаць і вусна знайсці ЎСЕ прыметы вясны, якія ёсць у
вершы

1 рад (каля акна) — «Вясёлка
над полем» А.Бялевіч

2 рад — «Пралескі»
М.Хведаровіч

3 рад — «У вясны тры
сыны» А.Зэкаў

3) падрыхтаваць ПАДРАБЯЗНЫ пераказ твора Я.Галубовіча «Салодкі
кляновік»

4) уважліва прачытаць, СКЛАСЦІ і запісаць у дзённік чытача ПЛАН да апавядання
Я.Галубовіча «Не пакінулі ў бядзе»

book2%25281%2529Пра вадзяніка маленькая сказка

5 сакавіка

 ПАЗАКЛАСНАЕ ЧЫТАННЕ на тэму «Шануй бацьку з маткай, другіх не знойдзеш»

 План падрыхтоўкі:

1) прачытаць як мага больш
твораў;

2 )
умець
 пераказваць апавяданне М.Даніленкі «Самыя дарагія
падарункі»;

3) навучыцца ВЫРАЗНА
чытаць
 верш У.Дубоўкі «Пра
дзеда і ўнука»;

4) скласці і
запісаць у дзённік чытача план
 да казкі «Стралец і рыбак»;

5) уважліва прачытаць апавяданне А.Васілевіч «Мая гаспадарка» і быць гатовымі да тэста па яго змесце.

ice 4

12 лютага

 ПАЗАКЛАСНАЕ ЧЫТАННЕ на тэму «Добраму вучыся змалку»

Прапанаваныя творы:
Эдзі
Агняцвет.
«Ледзянцы».
Генадзь
Аўласенка.
«Як мухаморы вайну пачыналі».
Алесь Бачыла. «Колькі кот
набіў пасуды».
Артур Вольскі. «Хачу служыць».
Сяргей Грахоўскі. «Хто вітаваты?».
Беларуская
народная казка «Людзей слухай, а свой розум май».
Леанід Качанка. «Певень і вішні»
(казка)
Уладзімір
Мазго.
«Света з Інтэрнэта».
Пятрусь
Макаль.
«Пакліч у госці сонца».
Іван
Муравейка.
«Шкадлівы камень»
Паўлюк Прануза. «Добры дзень».
Даір
Слаўковіч.
«Віншаванне».

ice 4

 15 студзеня

ПАЗАКЛАСНАЕ ЧЫТАННЕ на тэму «Зімовы дзянёк, што камароў насок»

Прапанаваныя творы:

Артур
Вольскі.
«Калядкі».
Янка Галубовіч. «Шышкі пад снегам».
Ніл Гілевіч. «Верабей».
Віктар
Дайліда.
«Добрая фея».
Міхась
Даніленка.
«Ключы бабулі Зімы», «Зімовая азбука».
Васіль
Жуковіч.
«Старажытны звычай».
Янка Журба. «Дзед
Мароз».
Клаўдзія
Каліна.
«Люты», «Зімовы дуб».
Уладзімір
Карызна.
«Гуканне Дзеда Мароза».
Якуб Колас.
«Дзед-госць», «Зіма».
Адам Русак. «Сінічка». 
Кандрат
Крапіва.
«З Новым годам».
Аляксей Пысін. «Пісьмо птушак».
Алесь Ставер. «Зіма».
Васіль Хомчанка. «Елка з белымі
кветкамі».
Мікола
Чарняўскі.
«Ёлка-вясёлка», «Ліса-калядоўшчыца».
 Аўласенка.
«Хто як зімуе».
 

 План падрыхтоўкі:

 1) Прачытаць
як мага больш твораў па тэме

 2) Знайсці памылкі ў творы Г.Аўласенкі
«Хто як зімуе»
 і ведаць, якіх звяроў і птушак неабходна
памяняць месцамі ў гэтым апавяданні.

 3) Падрыхтаваць падрабязны пераказ з
выкарыстаннем плана і апорных слоў
 (у дзённік чытача):

·      

хлопчыкі
— К.Каліна «Зімовы дуб»

·      

дзяўчынкі — К.Каліна
«Люты» (да слоў «То марозам прыцісне, то завеяй у вочы
сыпне.»)

 4) Падрыхтаваць
выразнае чытанне вершаў:

·      

хлопчыкі
— Н.Гілевіч «Верабей»

·      

дзяўчынкі
— А.Русак «Сінічка» 

book2%25281%252942B

2 снежня

 ПАЗАКЛАСНАЕ ЧЫТАННЕ на тэму «Жывая кніга прыроды»

Прапанаваныя творы:

Эдзі
Агняцвет.
«Рэчка, рэчанька».
Лідзія
Арабей.
«Мікіткаў сон».
Алесь
Асіпенка.
«Прыгожая лісіца».
Змітро
Бяспалы.
«Маленькая маці».
Іван Вярыга. «Сустрэча».
Іван Грамовіч. «Жаваранак».
Міхась
Даніленка.
«Журка».
Уладзімір
Дубоўка.
«Шануйце ўсё жывое».
Кастусь Жук. «Зямныя
лекары».
Васіль
Жуковіч.
«Слухай родную прыроду».
Рыгор Ігнаценка. «Лістапад».
Павел Кавалёў. «Дзіва-птушачка».
Уладзімір
Мазго.
«Лайдак і Шпак».
Рыгор Няхай. «Белая
бярозка».
Міхась
Пазнякоў.
«Бярозка».
Алесь
Пальчэўскі.
«Крыўда»
Генадзь
Пашкоў.
«Добрым будзь!».
Пятро Рунец.
«Ліпка».

План падрыхтоўкі:

1) прачытаць як мага больш твораў і ўмець прыводзіць прыклады добрых учынкаў, якія здзейснілі героі твораў або да якіх заклікаюць аўтары;

2) 1 варыянт — прачытаць твор Р.Ігнаценкі «Лістапад» 

выканаць у дзённіку чытача малюнкавы ці звычайны план да яго і падрыхтаваць падрабязны пераказ (можна карыстацца сваім планам);

                2 варыянт — прачытаць твор У.Дубоўкі «Шануйце ўсё жывое»

 + выканаць у дзённіку чытача малюнкавы ці звычайны план да яго і падрыхтаваць падрабязны пераказ (можна карыстацца сваім планам);

3) навучыцца выразна чытаць адзін з вершаў;

4) абавязкова прачытаць апавяданне П.Рунца «Ліпка» .

42B

book2%25281%2529 30 кастрычніка

 ПАЗАКЛАСНАЕ ЧЫТАННЕ на тэму «Прыгажэйшая на свеце — беларуская зямля»

Прапанаваныя творы:

Эдзі
Агняцвет.
«Зямля з блакітнымі вачамі»

Васіль Вітка. «Беларусь»

Артур
Вольскі.
«Роднае слова» (казка), «Беларусь — мая Радзіма», 
«Беларусь»

Авяр’ян.
Дзеружынскі.
«Я спяваю, ты спявай!»

Васіль
Жуковіч.
«Няма даражэйшай »

Анатоль Караленка. «Гарывада»

Уладзімір
Караткевіч.
«Родная зямля». «Кацёл з каменьчыкамі» 

Уладзімір
Карызна.
«Наша Беларусь», «Гэта Радзіма»

Мікалай Мятліцкі. «На роднай мове»

Міхась Пазнякоў. «У родным краі»

Пімен Панчанка.«Песня пра Мінск»

Міхась Рудзішкін. «Дуб»

Віктар Швед«Я нарадзіўся беларусам»

Уладзімір Ягоўдзік. «Слуцкія паясы»

Анатоль
Клышка.
«Францыск Скарына, альбо Як да нас прыйшла кніга» («Зала

сарака», «У
слаўным горадзе Полацку»).

Якуб Колас. «Родныя
вобразы».

Легенда
«Адкуль пайшлі беларусы».

План падрыхтоўкі:

1) прачытаць як мага больш твораў па тэме;

2) вывучыць на памяць адзін з наступных
вершаў:

          А.Вольскі «Беларусь»

          А.Дзеружынскі «Я спяваю, ты спявай»

          В.Швед «Я нарадзіўся беларусам»

3) вучні 1-га рада (каля акна)
— рыхтуюць і запісваюць на асобных невялікіх лістках паперы 
2-3  пытанні да
казкі «Роднае слова»;

вучні 2-га рада — рыхтуюць і запісваюць на асобных невялікіх
лістах паперы
 2-3 пытанні да твора А.Караленкі
«Гарывада»
 ;

вучні 3-га рада — рыхтуюць і запісваюць на асобных невялікіх
лістах паперы 
2-3 пытанні да твора У.Ягоўдзіка «Слуцкія
паясы»
 .

Пытанні могуць пачынацца з пытальных слоў:

ХТО? ШТО? ДЗЕ? КАЛІ? ЯК? КУДЫ? КОЛЬКІ? ЯК ЗВАЛІ?
АДКУЛЬ? ЧАМУ? НАВОШТА? ДЛЯ ЧАГО? ЯКАЯ? КАГО?КІМ? КАМУ? АД ЧАГО?

На ўроку ўсе паперкі з
пытаннямі будуць складзены ў капялюш, пасля чаго вучні класа будуць выцягваць
пытанне і адказваць на яго. Таму ўсім неабходна добра ведаць змест
дадзеных твораў.

42B


book2%25281%2529

7 кастрычніка

Прапанаваныя творы:

А. Бутэвіч. «Прыгоды лісціка-карунчыка»;
А. Вольскі. «У верасні»
В. Вярба. «Гусі клічуць у вырай»
Я. Галубовіч. «Восень»
Н.Гілевіч. «Здарэнне ў арэхах»
В. Жуковіч. «Адляцелі
жураўлі»
У. Дубоўка. «Мядзведзь»
Р. Ігнаценка. «Баравікі ў хусцінках»,«Грыбнік»;
К. Каліна. «Стракатая сойка» (казка)
Я. Колас. «Восень» («Восень» — верш, «Восень»
— апавяданне);
І. Навуменка. «Падранены журавель», «Пачыналася восень»;
С. Шушкевіч. «Лістапад».

Некаторыя творы можна чытаць ТУТ

План падрыхтоўкі:

1. Прачытай як мага больш твораў па тэме;

2. Падрыхтуй або выразнае чытанне верша (на выбар), або вывучы адзін з вершаў на памяць, або кароткі пераказ твора (на выбар). 

3.
Да аднаго з прачытанных апавяданняў (пажадана не апісання) 
зрабі малюнак так, каб іншыя вучні
змаглі здагадацца, якое апавяданне адлюстравана;

4.Прынясі
на ўрок свой чытацкі дзённік!

book2%25281%2529

42B

16 верасня 

 ПАЗАКЛАСНАЕ ЧЫТАННЕ
на тэму «Чароўны свет
маленства»

Прапанаваныя творы:

Э. Агняцвет. «Грамацеі», «Параска і
падказка», «Свята кнігі».
Я. Бяганская. «Цяжкая задача».
А. Вольскі. «Непералётны вырай».
М. Гіль. «Першы настаўнік».
А. Дзеружынскі.  «Балбатуха Міла».
М. Дукса. «Скарга кнігі», «Хітры дзённік».
А. Жук. «Урок».
Я. Купала. «Юрачка».
У. Корбан. «Тры вучні».
В. Лукша. «Тэлефон».
М. Пазнякоў. «Мая бібліятэка».
А. Русак. «Мой сябра».
В. Хомчанка. «Коска».
У. Юрэвіч. «Караблік».
А. Якімовіч. «Аб чым спрачаліся кнігі?».

План
падрыхтоўкі:

1. Выбяры і прынясі
на ўрок самую цікавую кнігу па тэме.

2. Падрыхтуй або выразнае
чытанне верша (на выбар), або вывучы адзін з вершаў на памяць (калі верш
вялікі, можна вывучыць частку, не менш 12 радкоў), або кароткі пераказ твора
(на выбар). 

3. Намалюй малюнак.

4. Прынясі на ўрок свой чытацкі дзённік.

42B

І ступень общего среднего образования

Чтение

Для учащихся, окончивших 1 класс

А. Барто.

Стихи

Б. Заходер.

Стихи и сказки

А. Иванов.

Приключения Хомы и Суслика

С. Козлов.

Львёнок и Черепаха

С. Маршак

Стихи

С. Михалков.

Стихи

Ю. Мориц.

Собака бывает кусачей, Сто фантазий

Г. Остер.

38 попугаев, Зарядка для хвоста

А. Резников.

Приключения кота Леопольда

Русские народные сказки

В. Сутеев

Сказки

Л. Толстой.

Рассказы для детей

К. Ушинский

Рассказы. Сказки

Д. Хармс

Плих и Плюх

Е. Чарушин

Тюпа, Томка и сорока

К. Чуковский.

Сказки

Для учащихся, окончивших 2 класс

С. Аксаков.                    

Аленький цветочек

Г. X. Андерсен.             

Сказки

Л. Ф. Баум.                    

Волшебник из страны Оз

В. Бианки.                     

Небесный слон

А. Волков.                     

Волшебник Изумрудного города

Э. Гофман.

Щелкунчик и Мышиный Король

Братья Гримм.

Сказки

B. Драгунский.

Денискины рассказы

П. Ершов.

Конёк-горбунок

Р. Киплинг.

Маугли

Р. Киплинг.

Сказки

А. Курляндский.

Ну, погоди!, или Двое на одного

C. Михалков.

Дядя Стёпа

С. Михалков.

Праздник Непослушания

Н. Носов.

Весёлая семейка

Н. Носов.

Незнайка в Солнечном городе

Н. Носов.

Приключения Незнайки и его друзей

Г. Остер.

Вредные советы

Ш. Перро.

Сказки матушки Гусыни

М. Пляцковский,

 Любимые страницы

Сказки народов мира

А. Толстой.

Золотой ключик, или Приключения Буратино

А. Усачёв.

Приключения маленького человечка

Э. Успенский.

Дядя Фёдор, пёс и кот

Э. Успенский.

Крокодил Гена и его друзья

Д. Хармс.

Очень страшная история

Э. Хогарт.

Мафин и его весёлые друзья

Для учащихся, окончивших 3 класс

Т. Александрова.

Домовёнок Кузя

П. Бажов.

Малахитовая шкатулка

Д. Биссет.

Забытый день рождения

В. Бонзельс.

Приключения пчёлки Майи

В. Гауф.

Карлик Нос

В. Гауф.

Маленький Мук

Л. Гераскина.

В стране невыученных уроков

Д. Дарелл.

Говорящий свёрток

Ю. Дружков,

Приключения Карандаша и Самоделкина

К. Коллоди.

Приключения Пиноккио

А. Линдгрен.

Малыш и Карлсон, который живёт на крыше

A. Милн.

Винни-Пух и все-все-все

Ю. Олеша.

Три Толстяка

С. Прокофьева.

Ученик волшебника

А. Пушкин.

Сказки

Э. Распэ.

Приключения барона Мюнхгаузена

Дж. Родари.

Приключения Чиполлино

Э. Успенский.

Меховой интернат

B. Чаплина.

Фомка — белый медвежонок

Т. Янссон.

Муми-тролль и комета, Шляпа Волшебника

Для учащихся, окончивших 4 класс

С. Я. Маршак.

«Двенадцать месяцев»

А. Н. Толстой.

«Детство Никиты»

М. М. Пришвин.

«Кладовая солнца»

К. Г. Паустовский.

сказки, очерки «Мещёрская сторона»

Л. Н. Толстой.

«Кавказский пленник»

Н.А. Некрасов.

«Крестьянские дети»

М.М. Зощенко.

«Великие путешественники»

П. Траверс.

«Мери Поппинс»

А. Линдгрен.

«Приключения Эмиля из Леннеберги», «Приключения Калле Блумквиста»

А. Погорельский.

«Черная курица, или Подземные жители»

В.Ф. Одоевский.

«Городок в табакерке»

А. С. Пушкин.

«Руслан и Людмила», «Сказка о мёртвой царевне и о семи богатырях»

В.Г. Короленко.

«Дети подземелья»

Г.Х. Андерсен.

«Снежная королева», «Соловей»

Д. Дефо.

«Робинзон Крузо»

Дж. Родари.

«Голубая стрела»

И.Тургенев. 

«Муму»

К. Булычев.

Повести

М. Твен.

«Приключения Тома Сойера»

Н.Кун.  

«Мифы и легенды Древней Греции»

Э. Сетон –Томпсон.

«Рассказы о животных»

Беларускае чытанне

Для вучняў, якія закончылі 2 клас

Р. Барадулін.

Азбука — вясёлы вулей.

Беларускія народныя казкі

Зм. Бядуля.

Мурашка Палашка

В. Вітка.

Азбука Васі Вясёлкіна

В. Вітка.

Чытанка-маляванка

А. Вольскі.

Карусель

 Часопіс «Вясёлка”

Н. Гілевіч.

Калі рана ўстанеш

К. Жук.

Бегемот без ботаў

Я. Колас.

Рак-вусач

Я. Колас.

Савось-распуснік

У. Мазго.

Прыгоды марахода

У. Мазго.

Смехапад

Л. Пранчак.

Пра дзядулю, пра бабулю і пра іх унучку Юлю

А. Якімовіч.

Казка пра смелага вожыка

Для вучняў, якія закончылі 3 клас

Э. Агняцвет.

Доктар Смех

Э. Агняцвет.

Хай часцей смяюцца дзеці

Р. Барадулін.

Як воўк калядаваў

Зм. Бядуля.

Малыя дрывасекі

В. Вітка.

Вавёрчына гора

Н. Галіноўская.

Палёт з Карлсанам

Казкі беларускіх пісьменнікаў

У. Караткевіч.

Жабкі і Чарапашка

Я. Колас.

Вершы

Я. Кулала.

Вершы

М. Маляўка.

Вершы

I. Муравейка.

Вадзіца з крыніцы

М. Танк.

Быліна пра Мураша Бадзіню

С. Шушкевіч.

Вершы. Казкі

У. Юрэвіч.

Дзе начуе сонца

А. Якімовіч.

Каваль Вернідуб

Для вучняў,  якія закончылі 4 клас

“Бяздоннае багацце”: легенды, паданні, сказы (уклад. А.І.Гурскі)

Э.Валасевіч.

“Дняпроўскі чарадзей”

А.Гарун. 

“Датрымаў характар”

Х.К.Андэрсен.

“Казкі”

Браты Грым.

“Казкі”

А.Грачанікаў.

“Казка пра Івана-ганчара і пачвару цара”

У.Дубоўка.

“ Як сінячок да да сонца лётаў”

Д.Зальтэн.

“ Бэмбі”

Беларускія народныя казкі

Я.Брыль. 

“Цюцік”

У.Караткевіч. 

“Чортаў скраб”, “Кацёл з каменьчыкамі”

Р.Кіплінг.

“Маўглі”

М.Лынькоў. 

“Міколка-паравоз”

А.Ліндгрэн.

“Браты Львінае Сэрца”

Э.Распэ.

“Прыгоды барона Мюнхаўзена”

П.Сіняўскі.

“Зачараваная гаспадарка”

А.Якімовіч.

“Рыжык”, “Залатая дзіда”

“Прыстань ваўкалакаў”: чарадзейныя казкі (уклад. А.І.Гурскі)

На чтение 9 мин. Просмотров 1 Опубликовано

Скачать:

Вложение Размер
x-office-document.png8istoriya_napisaniya_skazok.docx 20.15 КБ

Стихи и сказки Корнея Чуковского. Краткая биография и творчество.Полный список произведений

 АйболитАйболит и воробейБармалейБутербродБарабекБебекаВерблюдицаГоловастикиДокторЕлкаЕжики смеютсяЗакалякаЗагадкиКурицаКраденое солнцеКрокодилКотауси и МаусиЛенинградским детямМойдодырМуха в банеМуха-ЦокотухаОбжораОгородОдолеем БармалеяПерепутанная сказкаПесня о бедных сапожкахПоросенокПра-пра-правнукамПриключения БибигонаПутаницаРадостьСкрюченная песняСвинкиСказка о царевне ЯсносветеСлониха читаетТоптыгин и лисаТоптыгин и ЛунаТелефонТараканищеФедорино гореФедоткаХрабрецыХрабрый ПерсейЧудо-деревоЧерепахаЧто сделала Мура  

Читать все стихи и сказки Чуковского.Список произведений.Читать стихи и басни других авторов

  Сказки Чуковского читать можно с самого раннего детства. Стихи Чуковского со сказочными мотивами — отличные детские произведения, славящиеся огромным количеством ярких и запоминающихся персонажей, добрых и харизматичных, поучительных и в то же время, любимых детьми.   Стихи Чуковского читать любят без исключения все дети, да и что тут говорить, взрослые тоже с удовольствием вспоминают полюбившихся героев сказок Корнея Чуковского. А даже если вы не прочитаете их своему малышу, встреча с автором в детском саду на утренниках или в школе на уроках – обязательно состоится.  

Корней Иванович Чуковский.Биография.

Предварительный просмотр:

История написания сказки «Крокодил»

У Корнея Ивановича заболел маленький сынишка Коля в г. Хельсинки, и Чуковский вёз его домой в ночном поезде. Мальчик капризничал, стонал и плакал и чтобы хоть как-то облегчить его страдания, отец стал ему рассказывать сказочную историю про Крокодила:   Жил да был Крокодил,

Он по улицам ходил,

Папиросы курил,

По-турецки говорил,

Крокодил, Крокодил, Крокодилович!

Мальчик перестал капризничать, слушал, не отрываясь, а потом успокоился и уснул. Наутро, едва проснувшись, он тотчас же потребовал, чтобы отец снова рассказал ему вчерашнюю сказку. Так появилась первая детская сказка К.И. Чуковского «Крокодил».

История написания сказки «Чудо-дерево»

Корней Иванович написал эту сказку для себя. Он был многодетным отцом: было у него четыре ребёнка, два мальчика и две девочки, и вопрос с детской обувью стоял очень остро. Каждый месяц кому-нибудь из детей обязательно надо было покупать обувь: то туфли, то галоши, то сапоги, то ботинки. И где-то в глубине души Чуковский мечтал о таком дереве, на котором вместо яблок и груш растет обувь.  Вот так и родилась сказка про чудо-дерево.Интересно, что Мурочка (Мария) — это не вымышленный персонаж, а дочь Корнея Ивановича Чуковского, которой он посвятил много стихотворений и сказок. Так и сказка «Чудо-дерево» заканчивается повествованием про дочь Чуковского Мурочку, которая посадила новое  чудо-дерево. 

История написания сказки «Айболит»

История с этой сказкой не так проста. Корней Иванович давно мечтал написать сказку о целителе зверей, но строки её давались с трудом. Однажды на Кавказе он заплыл далеко от берега. Вдруг возникли строки: О, если я утону,

                                                        Если пойду ко дну…

Чуковский поскорее выбрался на берег, нашёл сырую папиросную коробку и мокрыми руками записал на ней около 20 строк. Но начала и конца у сказки не было. Потом появились варианты: И пришла к Айболиту коза:

                   – У меня заболели глаза!

                   Прилетела к нему сова:

                   – Ой, болит у меня голова!

И только через несколько дней появились строки: И пришла к Айболиту лиса:

                                                                                       – Ой, меня укусила оса!

                                                                                       И пришел к Айболиту барбос:

                                                                                       – Меня курица клюнула в нос.

История написания сказки «Муха-Цокотуха»

Эту сказку он сочинил для внучки Марины. Как вспоминал сам автор, это была единственная сказка, которую он написал за один день, сгоряча. Когда он писал её, у него было очень весёлое настроение и строки появлялись очень быстро: Муха, Муха-Цокотуха,

                                                                                                Позолоченное брюхо!

                                                                                                Муха по полю пошла,

                                                                                                Муха денежку нашла.

Чуковский еле успевал записывать на клочках бумаги, каким-то огрызком карандаша. А когда в сказке дошло до танцев, то, 42-летний, уже седеющий человек, стал танцевать сам.  

История написания сказки «Путаница»

Сказка “Путаница” была написана по заказу и рецепту Мурочки. В то время Чуковский ломал голову над тем, зачем нужны в языке нелепицы. Чуковский долго думал, для чего русский и английский народ создают небылицы. Ответ ему помогла найти двухлетняя Мурочка. Однажды она вошла в кабинет отца с очень озорным и в то же время смущенным лицом, которое говорило о том, что она затевает необыкновенную каверзу. Писатель ещё никогда не видел такого сложного выражения у неё на лице. Ещё издали она крикнула ему: “Папа, ава – мяу!” – то есть сообщила отцу сенсационную и заведомо неверную весть, что собака, вместо того чтобы лаять, мяукает. И засмеялась несколько искусственным смехом, приглашая Чуковского тоже посмеяться над этой выдумкой. Но папа ответил: “Нет, ава – гав”. Тогда Мурочка снова засмеялась и сказала: “Ава – мяу!”, хотя в свои два года она твёрдо знала, что собака лает, кошка мяукает, а петух кукарекает. И тогда Чуковский решил поддержать её игру и сказал: “А петух кричит гав!” Это игра продолжалась достаточно долго и в результате привела к написанию сказки “Путаница”. Сам же Чуковский понял, что нелепицы и небылицы существуют не только для развлечения малышей, они ещё играют важную роль в развитие детей.

История написания сказки «Федорино горе»

Эту сказку писатель писал очень долго, как он сам признавался строки зарождались в моменты возвращения его подсознания в детство, но создавались в результате упорного и долгого труда. Но вот, однажды летом, когда Чуковский был на даче, он забрёл в глушь и провел там 3 часа.  Неподалеку в ручейке копались дети и Корней Иванович с удовольствием к ним присоединился. Вместе с детьми Чуковский лепил из глины и грязи человечков и зайцев, бросали в ручеёк шишки и даже ходили дразнить индюка. Домой он возвратился счастливый, отдохнувший, его даже не смутили грязные штаны, об которые дети вытирали руки при лепке. Воодушевлённый Корней принялся за написание сказки, которую он начал писать еще позапрошлым летом. Вдруг в его мыслях появились грязные стаканы, утюги, корыта, блюдца, вилки, которые начали убегать из дома.  Чуковский записывал все образы, рифму и звучание на бумагу. Так была написана сказка «Федорино горе», которая учит детей аккуратности, показывает, к чему приводит лень и нежелание содержать свой дом в чистоте.

История написания сказки «Мойдодыр»

Эту сказку он посвятил своей дочке Мурочки – она, будучи маленькой, не хотела умываться и у папы родились строчки:   Надо, надо умываться

                                                   По утрам и вечерам,

                                                   А нечистым трубочистам

                                                   Стыд и срам, стыд и срам.

История написания сказки «Телефон»

Корней Иванович Чуковский написал сказку в 1926 году. Сказка написана в форме диалога. Главному герою постоянно кто-то звонит и просит помочь. И, конечно же, то ли Доктор Айболит, то ли сам Чуковский никому не отказывает, а всем помогает. Практически все просьбы, кроме последней (спасение бегемота), кажутся взрослому человеку смешными и нелепыми. Но ведь Чуковский писал для детей. В первую очередь, по мнению автора, сказка должна быть интересна и понятна детям. События должны развиваться очень быстро, чтобы маленький читатель (или слушатель) ни в коем случае не заскучал.

«Я три ночи не спал,

Я устал.

Мне бы заснуть,

Отдохнуть…Но только я лёг —

Звонок!»

Это реальные строчки из жизни самого Чуковского. Он писал сказку не в самый лучший момент своей жизни. Куча навалившихся проблем не давали ему заснуть. И свою проблему он отобразил в сказке «Телефон».

  • Прабабушка как пишется правильно на русском языке
  • Прав ли обломов говоря имя нам легион сочинение
  • Прав ли добролюбов утверждая что в каждом из нас сидит значительная часть обломова сочинение
  • Пр терпеть лишения как пишется
  • Пр сытиться как пишется